There are 131 replies in this Thread. The last Post () by Lucky brewer.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik kom ook niet, nog herstellende van een staar operatie. Lang autorijden is even geen optie, zeker in het donker niet.

• Voorlopig zijn we dan met 11 personen (als ik juist kan tellen). Misschien een goed idee om te zeggen welke bieren we meebrengen? Dan kunnen we de volgorde van schenken wat plannen, om te vermijden dat we een session ipa serveren na een ris :P.

ikzelf zal alvast een milk stout (Zwet'Elise), een wat zware saison (saison 3) en mijn versie van Cies zijn Orvalium meebrengen.

• Ik een blonde tripel en een tamelijk donkere dubbel zonder koffiesmaak...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik breng mee (denk ik)

- Vink Lekker, gewone aroma pale ale 6%

- Zwette Zjef: stout achtig 9%

- Lambiek, waaronder een paar met koffie, paar met framboos-5%

- 2-tal Orvalium-6%

- Blonde Stoot: roggesaison 6%

ongeveer een bakje gemixt, een paar ook voor ruilbiertjes en mss ook nog een extra fles lambiekblend van John, de Gentse blender van 't Pomphuizeke (die al 10 jaar zegt dat hij DIT jaar zal opstarten :-) )

<p>Napalm is er nog Palm.</p>

• Ik breng een hele bak lekkers mee van Serge (zie hoger) en van mezelf een Blonde, Neipa, Saison en RIS.

Da ga zeker nie slecht zijn, heb van jullie beiden al sapjes over de tong gehad, ik verheug me er al op... :thumbup::*

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• oei oei oei .. zoals al eerder gezegd, ik breng nikske mee.. gaan jullie mij wel binnen laten ?X/:shy:

Ik breng tenminste nog mijn madam mee, ook al is het maar voor Bobette te spelen, hik... :angel::) Oei, nie echt een hoge waarderings-quote precies, maar daarom zie ik ze ook doodgraag natuurlijk, maar anders ook hoor... 8o

• Wij staan sinds deze namiddag al op ons slaapplekje te Houwaart, 2 nachtjes gereserveerd, is 12 km van het gebeuren, doch moet lukken om tussen de alcoholcontroles te zigzaggen hé... 8o

mobi_houwaart.jpg

• Nu we toch morgen eens samenkomen heb ik een onverwacht raar proevertje bij tegen dan, ga hem in de frigo zetten met stopje erop, hebben zopas een 75 cl Duvel open, geur en smaak zit een lichte Brett in, beetje Orval-achtig, ga misschien eens een mailke doen naar Moortgat met lotnummer. Heb nog een halve fles, dus we hebben voldoende voor een paar proefglaasjes

• Ik breng anders etiketje mee voor de onbekenden die willen weten hoe iedereen in het echt heet?

Ik noem eigenlijk Herman ipv HermanH, heb me wel laten opereren, vroeger was het Hermine... 8o

• Spijtig dat je er niet bij kan zijn. We zullen er eentje drinken op jouw gezondheid. 🍺

Goed idee Koen, en idd, spijtig W@lter, maar er is wel iets positiefs aan, er is meer bier voor ons dan... 8o^^

• Veilig thuis geraakt door de donkere paadjes, maar met de verlichte geest van jullie biertjes, bleven de beentjes goed peddelen..
    Dank voor zeer fijne namiddag met veel lekkere biertjes en proeverkes

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

• Voila sie, veilig "thuis" (huisje op 4 wielen dan), staan geïnstalleerd op de camperplek én zonder flikkencontrole... :oef:'t Was echt weer leuk, heel mooie bieren geproefd en nieuwe gezichten ontmoet, wat kunnen "zeveren" over bier en natuurlijk de vrouwen (ik het minste natuurlijk... 8o), maar ik ben zeer braaf geweest hoor, ze was er bij, dus... 8o Voor herhaling vatbaar, en ook Glen bedankt om het mogelijk te maken...!

PS: Koen, nog eens mercikes voor het geleverde tuig... :thumbup:

PS2: Serge, ook jij bedankt voor de lekkere biertjes en het meegegeven ander "spul", we spreken nog wel eens af hé... :thumbup:

PS3: Cies, amai, die kazen waren echt wel lekker, dat moet ik ook eens doen...!

• Iemand fotos genomen die postenswaardig zijn ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Yep, ga ze vandaag nog posten, nu vertrekkensklaar naar de volgende stop, brouwerij Floreffe... :bier:

• Voila, hier wat foto's van gisteren, klein groepke, maar wel plezant:

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

NIET op onderstaande foto klikken...! X/

8.jpg

9.jpg

The post was edited 1 time, last by HermanH ().

• op basis van wat ik gisteren geproefd heb, ben ik erg geinteresseerd in het recept van dat Raw Beer van Cis en het recept van die Saison van Aatje.. willen jullie die in de bibliotheek zetten ?

• Wat houdt zo'n meeting in? Eigen gemaakt bier proeven? Workshop?
    En 1* per jaar?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

1 keer per jaar, meestal in september. Vorig en dit jaar eerst een rondleiding in de brouwerij waar we te gast waren en natuurlijk proeven van hun bieren. Daarna elkaars creaties proeven en veel babbelen. De rest van de biertjes (want veel te veel) ruilden we. De feedback/proefnotities posten we later op het forum.

• [quote='Koen Sels','https://vlaamshobbybrouwforum.be/forum/index.php?thread/11294-2019/&postID=203924#post203924']

Wat houdt zo'n meeting in? Eigen gemaakt bier proeven? Workshop?
    En 1* per jaar?

1 keer per jaar, meestal in september. Vorig en dit jaar eerst een rondleiding in de brouwerij waar we te gast waren en natuurlijk proeven van hun bieren. Daarna elkaars creaties proeven en veel babbelen. De rest van de biertjes (want veel te veel) ruilden we. De feedback/proefnotities posten we later op het forum.

[/quote]

Thx!