bier brouwen voor starters

There are 15 replies in this Thread. The last Post () by Franki.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• het boek bier brouwen voor starters van luc pauwels en sen gatz vind ik een aanrader …. luc geeft of gaf les op elishout avondschool in anderlecht …. en heb van hem veel geleerd over het brouwproces

• Dit naslagwerk vind ik ook nog een hele goede. Veel inzichten, voor zowel beginners als gevorderden en leest met zijn momenten heel vlot weg :)

Een boek waar ik in het begin veel aan heb gehad (en heb daar nog al reclame voor gemaakt geloof ik) : How To Brew van John Palmer. Simpel boek met veel tips voor absolute beginners. Is wel in het Engels.

• bierbrouwboek van Jan Van Schaik

en bier typen gids van derek walsh ( met goede recepten )

Een aantal jaren geleden heb ik een uiteenzetting van Derek Walsh bijgewoond tijdens de opendeurdagen van Brouwland. Hij dacht er toen sterk aan om zijn "Biertypengids" te updaten, eventueel enkel online. Sindsdien niets meer van vernomen. Iemand?

• Een aantal jaren geleden heb ik een uiteenzetting van Derek Walsh bijgewoond tijdens de opendeurdagen van Brouwland. Hij dacht er toen sterk aan om zijn "Biertypengids" te updaten, eventueel enkel online. Sindsdien niets meer van vernomen. Iemand?

De biertypen updaten doe je niet je voegt er mogelijk enkele bij, maar een bestaande stijl die wordt in vele gevallen niet aangepast
    Er komen maandelijks nieuwe bieren bij die niet te catalogeren zijn onder een stijl, echter deze nieuwe stijlen verdwijnen net even snel als ze komen.
    Ik denk als je een gestructureerd overzicht wil dat je best de BJCP 2015 guidlines gebruikt of de Brewers Association 2019 Beer style guidelines

• Een aantal jaren geleden heb ik een uiteenzetting van Derek Walsh bijgewoond tijdens de opendeurdagen van Brouwland. Hij dacht er toen sterk aan om zijn "Biertypengids" te updaten, eventueel enkel online. Sindsdien niets meer van vernomen. Iemand?

ik was er toen ook …. en idd het blijft er stil rond

• De biertypen updaten doe je niet je voegt er mogelijk enkele bij, maar een bestaande stijl die wordt in vele gevallen niet aangepast
    Er komen maandelijks nieuwe bieren bij die niet te catalogeren zijn onder een stijl, echter deze nieuwe stijlen verdwijnen net even snel als ze komen.
    Ik denk als je een gestructureerd overzicht wil dat je best de BJCP 2015 guidlines gebruikt of de Brewers Association 2019 Beer style guidelines

Bedankt, Serge!