Nelson Sauvin nabootsen

There are 3 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• We kennen hem allemaal, we hebben hem allemaal al wel eens gebruikt en waarschijnlijk lusten we hem ook allemaal : de Nelson Sauvin hop. Jammergenoeg wil dat ook zeggen dat je er steeds heel snel moet bij zijn of je krijgt hem niet vast. En als je hem dan nog wel vastkrijgt, dan is het behoorlijk duur. :(

Daarom ben ik aan het nadenken of je middels het mixen van een paar andere, makkelijker verkrijgbare hopsoorten, niet tot eenzelfde resultaat kan komen? Je hebt bijvoorbeeld Hallertau Blanc die toch ook wel die druivensmaak in zich heeft en daar zou je dan nog wat extra fruitigs/lichte citrus aan moeten toevoegen. Zou een bepaalde mix Hallertau Blanc/Citra bijvoorbeeld geen vergelijkbaar resultaat geven? Of makkelijker te verkrijgen Hallertau Blanc/Cascade?

• Een mix maken van hoppen kan soms echt wel leuke aroma's en smaken teweeg brengen. Mijn meest uitgesproken was toevallig ook een mix van Nelson sauvin met simcoe in een 50/50 blend. Dit gaf een perzik smaak niet normaal, iedereen haalde dit eruit zonder voorkennis.

Een vriend moet in juli voor zijn werk naar Nieuw Zeeland, ik heb hem gevraagd of hij geen stekjes van de Nelson kan meebrengen in zijn bagage 8o

Problem solved! :thumbup:

Nu ja die kans gaat maar heel klein zijn dat dit inderdaad lukt natuurlijk.

en je hebt nu éénmaal iets als een terroir die je niet kan nabootsen/meenemen. Nu zondag bottel ik een saison met 100% Duitse amarillo. Eens zien wat dat geeft...

• Een vriend moet in juli voor zijn werk naar Nieuw Zeeland, ik heb hem gevraagd of hij geen stekjes van de Nelson kan meebrengen in zijn bagage 8o

Problem solved! :thumbup:

Nu ja die kans gaat maar heel klein zijn dat dit inderdaad lukt natuurlijk.

inderdaad. Ik denk dat uwe vriend dan Nieuw Zeeland niet meer buiten raakt. :)

• We kennen hem allemaal, we hebben hem allemaal al wel eens gebruikt en waarschijnlijk lusten we hem ook allemaal : de Nelson Sauvin hop. Jammergenoeg wil dat ook zeggen dat je er steeds heel snel moet bij zijn of je krijgt hem niet vast. En als je hem dan nog wel vastkrijgt, dan is het behoorlijk duur. :(

Daarom ben ik aan het nadenken of je middels het mixen van een paar andere, makkelijker verkrijgbare hopsoorten, niet tot eenzelfde resultaat kan komen? Je hebt bijvoorbeeld Hallertau Blanc die toch ook wel die druivensmaak in zich heeft en daar zou je dan nog wat extra fruitigs/lichte citrus aan moeten toevoegen. Zou een bepaalde mix Hallertau Blanc/Citra bijvoorbeeld geen vergelijkbaar resultaat geven? Of makkelijker te verkrijgen Hallertau Blanc/Cascade?

De hopoogst in het zuidelijke half rond is van vanaf midden februari tot eind mei. Dus ligt die meestal in de winkel rond september / oktober. (afhankelijk waar je die koopt soms nog later) Dus nog even geduld zou ik zeggen en gaan voor de oogst 2019!!!
    Nu op zoek gaan naar NZ hop is eigenlijk totaal het foute moment.

De prijs van de van de Nelson Sauvin 15 a 16€ voor 250 gr. :/, what you pay is what you get!
    (Mosaic, Lemondrop, Motueka, Willamette zijn eigenlijk even prijzig)

Maar er is een regel bij het bierbrouwen:
    Op grondstoffen mag je nooit besparen je maakt er nooit lekkerder bier mee ;)