12 liter = hoeveel flesjes?

There are 12 replies in this Thread. The last Post () by JochenV.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Voor 3/4L vul ik altijd uit in zware Cava of Champagneflessen, en sluit af met capsules (Brouwland).

Voor 250ml heb ik een verzameling wegwerpflesjes van Carslberg 0.0% (licht groen glas).

Die laatste zijn voor wegwerpflesjes vrij zwaar en sterk, en ook nog mooi transparant zodat je troebeling of depot goed kan zien.

De bodem en ook de zijwand van de flesjes heeft een rond profiel, ik denk dat ze heel wat druk aankunnen ("colafles"-princiepe).

Nog nooit exploderende flesjes gehad.

Alchemist tot in de kist, zolang het maar gist. Blond, goudgeel of bruin, maar liefst met wat schuim.

• op die groene carlsberg flesjes zit ook 10 cent statiegeld. Dat is de reden dat ze nogal zwaar zijn voor wegwerpflesjes :)

Inderdaad, er staan inderdaad de pijltjes op van aangerekend leeggoed, maar niet het bedrag van het statiegeld.

Das straf, de automaat van Carrefour op de Turnhoutse Baan in Borgerhout herkent ze niet. Zal het hun eens melden.

Allez, dan heb ik nog een mini spaarpotje in de kelder staan ;(

Alchemist tot in de kist, zolang het maar gist. Blond, goudgeel of bruin, maar liefst met wat schuim.