Tour de Geuze

There are 10 replies in this Thread. The last Post () by Franki.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• ...nu in handen van John Martin) is echt wel een museum op zich. Wat ik me wel afvraag is hoe je vandaag de dag nog wegkomt in dergelijk geval met de voedselinspectie. Het gefilterd bier loopt daar door een gootje op kinhoogte waar de bezoekers op 20 cm van het wort met hun pollenallergie staan te worstelen ...groot verschil met andere voedingsindustrie.

Boon is een véél modernere brouwerij. Geen koper maar inox en hedendaagse techniek.

• Wij bezochten zondag 4 geuzestekers (geen geuzebrouwer dit jaar):

- Hanssens Artisanaal in Dworp

- Gueuzerie Tilquin in Rebecq

- De Cam in Gooik

- Oud Beersel in (natuurlijk) Beersel

Weer eens bevestigd gekregen (door proeven) dat de benaming zure bieren absoluut de lading niet dekt. Zalige malse lambiek gedronken naast heel zure Schaarbeekse kriek en al wat er tussen ligt.

Elk bezoek was een schilderij van Breugel met speenvarkens aan de bbq, pensen en andere lekkernijen. Wat kan het leven simpel en mooi zijn.

Meer Engels dan Nederlands gehoord, ook veel bezoekers uit Scandinavië en de Baltische staten.

• wat ik ervan onthouden heb... lambiek: veel te zuur voor mij, en als je er éne gezien hebt ...en dan maar te zwijgen over de prijs . Bij de cam: 20€ voor een fleske van 75cl ??? amai. bij Boon 3€ voor ne kriek, Geuze of duivelsbier;;al vond ik dat laatste wel lekker. Maar ja; le gout et les couleurs se discutte pas ... ieder zijne meug

• Wij zondag vanuit Gent met een volle bus onze eigen trip georganiseerd: Timmermans, Hanssens, Oud Beersel en De Herberg (Buizingen).

Ondanks die ene bui toch nog veel buiten gehangen.

Opvallend was dat je bvb bij Hanssens 1/2 € meer betaalt voor dezelfde fles Megablend.

De Herberg heeft een eigen lambiek, maar brouwt ook voor derden 'klassieke' hoge gistingsbieren. Brouwer werkt bij Timmermans, en doet dit er nog bij met zijn familie.

Beersel had naast hun brouwerij een café met ettelijke collabs.

Timmermans altijd tof als toonbeeld van industriële archeologie in werking.

Op de terugweg veel snurkers, ondanks de live radio uitzending van AAGent-Club ;-). Tenslotte nog gesmikkeld van Rök BBQ resto in Dok Noord met een goed glas van Dok Brewing.

• Beetje de dissident uitgehangen en Bespelingen van het Lot bezocht 😉. Eerst een privé-bezoekje aan de brouwerij 3 Fonteinen in Beersel en dan naar de Lambik-o-droom in Lot. Topdag met uitmuntende gueuze- blends en een zeer aangename rondleiding door Armand. We waren allemaal serieus onder de indruk van wat we gezien en geproefd hebben. Ook hier veel Engels en bezoekers uit de vier windstreken, zelfs wat Belgen.😎