Hop was niet (meer) vacuum bij aankomst pakket

There are 4 replies in this Thread. The last Post () by mbroek.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Van de week een bestelling geplaatst bij BL, deze is vandaag toegekomen. Bij het openen van het pakket bleek dat 1 zak hoppellets Fuggles niet (meer) vaccuum is. Waarschijnlijk tijdens het transport gebeurd, want je kan aan de verpakking nog goed zien dat hij wel vacuum geweest is. Kan ik deze nog gewoon gebruiken? of toch maar een mailtje sturen richting BL?

De rest van het pakket is trouwens volledig in orde, en ook met de nodige zorg ingepakt, dus daar geen klachten over.

Alvast bedankt.

• Als die van oogstjaar 2018 kan die vermoedelijk gewoon gebruiken hoor.
    Als die van oogstjaar 2017 moest zijn en die is van bij het verpakken al niet meer vacuum dan is dat een andere zaak.

Ik zou sowiso een mailtje sturen bij BL doen ze daar normaal niet moeilijk over.
    Mogelijk zenden ze jou gewoon een nieuw pak op.

• Van de week een bestelling geplaatst bij BL, deze is vandaag toegekomen. Bij het openen van het pakket bleek dat 1 zak hoppellets Fuggles niet (meer) vaccuum is. Waarschijnlijk tijdens het transport gebeurd, want je kan aan de verpakking nog goed zien dat hij wel vacuum geweest is. Kan ik deze nog gewoon gebruiken? of toch maar een mailtje sturen richting BL?
    De rest van het pakket is trouwens volledig in orde, en ook met de nodige zorg ingepakt, dus daar geen klachten over.

Alvast bedankt.

Dat kan inderdaad soms gebeuren, vaker bij bloemen dan bij pellets.
    Als het 2018 hop is kan je deze gerust gebruiken.

Maar zoals Serge zegt, meld het even bij Brouwland, dan kunnen ze de eventuele klachten oplijsten en zien of er veel klachten van binnenkomen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

• Ik heb dit ook eens gehad, maar ik had die hop niet meteen nodig en het dus ook niet opgemerkt. Maar op een brouwdag dat ik die hop wilde gebruiken er maar van af gezien, het rook niet echt meer naar hop.

Later keurig een andere verpakking gekregen en in dat bewuste bier heb ik een andere hop gebruikt.