Amarillo Duitsland

There are 9 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Enkele weken geleden gekocht, maar nog niet mee gebrouwen. Volgende maand wil ik hem gebruiken in een White IPA als whirlpool hop, samen met Cascade op 15 min en magnum als bitterhop.

Ik zal het recept straks even posten.

Correctie:voor mijn White IPA gebruik ik Sorachi Ace. De Amarillo (pellets) gebruik ik pas in het volgende bier, een NEIPA.

• Hou ons op de hoogte, Bram!

Bedenking: ik heb met "continentale" USA hops nog geen goede ervaring gehad; ttz: het zijn goede hoppen, maar ze missen het specifieke van de "echte" USA hops. Mengen met de echte USA hops gaat je dan waarschijnlijk ook geen goed beeld geven vd kwaliteiten van de Duitse Amarillo.

• Bedenking: ik heb met "continentale" USA hops nog geen goede ervaring gehad; ttz: het zijn goede hoppen, maar ze missen het specifieke van de "echte" USA hops.

Inderdaad ik heb hetzelfde reeds ondervonden.

Daarom dat ik er ook niet van uit ga dat ze bijna 1 op 1 gelijk zijn aan de Amerikaanse versie. Ik moet/mag een bier brouwen voor de babyborrel van mijn broer en zal deze als single hop toevoegen in combinatie met een saisongist zien wat dat heeft.

• Even een update over deze: zoals verwacht heeft de Duitse Amarillo (bijna) niks gemeen met haar Amerikaanse zus.

Ik heb er niet super mee gehopt (3gr/l aroma) en ook niet mee gedryhopt om echt goed te kunnen vergelijken tegenover een Amarillo APA.

Wel als single hop gebruikt in mijn saison en ik ben er zeker wel positief over. Ideaal voor deze gist en ik denk ook gewoon voor een blond zomers terras biertje bijvoorbeeld.

Sorry maar in smaken beschrijven ben ik nog altijd een kluns. Gewoon gebruiken ipv eens een "gewone" golding, saaz, hallertauer,... je zult er geen spijt van hebben.

• Bedenking: ik heb met "continentale" USA hops nog geen goede ervaring gehad; ttz: het zijn goede hoppen, maar ze missen het specifieke van de "echte" USA hops.

Volledig mee eens, Europese Cascade bijvoorbeeld heeft zo goed als geen citrusaroma terwijl zijn US broertje dat toch wel heeft. Als je citrusaroma van een Europese hop wil, dan moet je al meer naar een Mandarina Bavaria gaan ofzo.