Spelt mout

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mijn eerste geslaagde blonde bier kreeg direct positief commentaar alom. Slechts 1 persoon persoon beoordeelde mijn brouwsel met een welgemeende "Bwa"(:|, Dat was dan nog mijn eigen zoon... Nu moet ik wel zeggen dat hij gelijk heeft. Mijn bier is lekker, maar mist een eigen karakter. Dit zou ik willen oplossen door een toevoeging van Spelt mout uit te proberen. Op de website van BMS staat dat spelt mout een nootachtige en kruidige smaak afgeeft.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met het gebruik van spelt? En welke minimum percentage zou ik moeten toevoegen om een smaakverandering in mijn mout pallet te bekomen? Ik gebruik nu 70 pct Pils mout, 20 pct Munnich, 5 pct cara en 5 pct tarwe mout. Dank bij voorbaat.

• Mijn eerste bier die ik brouwde nadat ik een 20 jaar heb stilgelegen zo een 4 a 5 jaar geleden was met pils mout en spelt en dat was een uitstekend bier ik mocht voor iedereen een bak brouwen ^^

Jammer genoeg heb ik het recept niet opgeschreven en weet niet meer welke hop en gist ik gebruikte.