Gebruiken we soms niet te veel dryhop om de optimale smaak uit een hopsoort te krijgen?

There are 2 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Een mooie studie gevonden over de hoeveelheid dryhop in bier en de gevolgen van. Hier aan gekoppeld enkele mooie lessen over dryhopen door Tom Shellhammer

Adding more hops by static dry-hopping does not simply lead to increased aroma intensity but also changes aroma quality in the finished beer.

Dry-hopping rates >800 g/hL lead to hop aromas that were more herbal/tea in quality than citrus. To maintain a more balanced hop aroma quality this study suggests using a static dry-hopping rate between 400 and 800 g/hL. Using dry-hopping rates > 800 g/hL leads to diminishing returns in terms of increasing hop aroma and is an inefficient use of raw material.

De sweetpots om het volledige hop aroma uit je hop te krijgen ligt dus eigenlijk tussen de 4 en 8 gr/l
    Gebruik je meer ga je niet mer al je hop aroma's uit de hop halen maar eerder selectief hop aroma's uit je hop halen.
    Stof tot nadenken.

• Laatst las ik dat slechts 1 g per liter zou moeten volstaan, jammer genoeg weet ik niet meer waar. In elk geval laat ik dry hopping aan mij passeren. Ik ga voor een zeer late hoptoevoeging vlak voordat ik het vuur uitdraai. Zodanig dat infecties door het toevoegen van rauw materiaal tijdens de gisting vermeden worden. Tis al moeilijk genoeg voor een beginneling. Bovendien vind ik dat door dry hopping toe te passen het smaakpallet in veel bieren te eentonig geworden is.