Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Goede middag heren

Ik ben Marc en ben al een tijdje ingelogd bij de Vlaamse Hobbybrouwers maar ik heb het forum nog niet echt gebruikt.

Ik heb een vraagje : heeft er iemand ervaring met het nieuwe hebbedingetje PLAATO ?

Zijn de SG waarden correct of is er ''erg bij benadering"

groetjes

• Bedankt al voor de info

Misschien me toch even voorstellen ik brouw al een jaar of 5 met een speidel 20l (die me echt wel goed bevalt)

Ik probeer vooral wat trippel achtige brouwsels te maken (die drink ik het liefst)

meestal één keer per jaar een IPA met enkel amarillo hop en ook één keer een ""Christmas"" bierke, donker, beetje zoeterig met wat zoethout smaak.

Walter ik had die topic al wel gevonden maar er staan nog geen ervaringen beschreven.

Ik ben benieuwd naar de correctheid van de Plaato.

• Ik heb hem voorlopig nog maar eenmalig gebruikt, niet van bij de start omdat hij pas 2 dagen na de gisting arriveerde, dus ivm de Sg kan ik geen bevindingen geven.
    Maar wat ik wel weet is dat je door het aantal blups dat hij registreert, ziet wanneer de gisting voorbij is. Heb toen gemeten en de gisting was inderdaad over zat aan Sg 1.011 terwijl Sg 1.014 vooropgesteld.

• Goede middag

ik heb een probleempje met mijn PLAATO

Dit is de tweede keer dat ik deze gebruik : eerste keer alles perfect, zelfs de SG was correct tot op 1 puntje

Nu is de SG gestopt met zich aan te passen vanaf de 3de dag

De teller van de bubbels en de temperatuur werkt wel... alleen de SG wordt niet meer berekend.

Heeft iemand dit al eens ervaren en is er dan een oplossing?