Een goede PH meter voor net geen 40€ bij Bol!!

There are 13 replies in this Thread. The last Post () by geiregjo.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Omdat ik de vraag gekregen had of dit en goede PH meter was, en dit ook zo is wil ik dit toch met jullie delen.
    Het betreft de Adwa AD-12

Specs:
    PH:
    Nauwkeurigheid: 0,01pH
    Bereik: 0.00pH - 14.00pH (-2.00pH tot 16.00pH)
    Aflees resolutie: 0,01pH
    2 ijkpunten pH 4.01 & pH 7.01. (@25°C)
    Automatische temperatuur compensatie (ATC)
    Automatische buffer herkenning
    Calibratie indicatie
    Drift indicatie
    Gel electrode
    Temperatuur meting
    Nauwkeurigheid 0,5ºC.
    Bereik: -5ºC tot 60ºC
    Aflees resolutie: 0,1°C

Toestel is waterbestendig (kan dus gewoon afgespoeld worden onder de kraan)
    Dit is nu een betaalbare PH meter en die voldoet echt aan onze eisen (is nauwkeurig genoeg en makkelijk te gebruiken en makkelijk in onderhoud)

Enkel spijtig dat de electrode maar tot 50°C bestendig is, Je kan hem dus niet voor een grove meting in je maisch steken bij 62°C en zuur toevoegen tot ongeveer de juiste PH. Je moet met deze PH meter toch nog steeds een staal nemen en (een beetje) laten afkoelen tot onder de 50°C en dan kan je pas een grove PH meting uitvoeren op je beslag.

Link naar de handleiding

De vervang electrode kost meer dan de meter met electrode, staat trouwens ook als mededeling bij deze vervang electrode (begrijpen wie begrijpen kan)

• Bij Amazon Duitsland nog geen 35€ .

= nog iets voordelig dan Bolleke.kom en meestal sneller ter plaatse, heb er goeie ervaring mee met die Amazone.

link

Komt verdorie goedkoper dan van elk een set overlappende pH strookjes!

• Bij Amazon Duitsland nog geen 35€ .

= nog iets voordelig dan Bolleke.kom en meestal sneller ter plaatse, heb er goeie ervaring mee met die Amazone.

link

Komt verdorie goedkoper dan van elk een set overlappende pH strookjes!

komt wel nog 15 euro levering bij precies :( dan toch maar bolleke bestellen :)

• daar ik nog nooit gewerkt heb met een ph meter wil ik dit toch gaan gebruiken moet er bij deze meter nog iets anders bijbesteld worden om te starten ? dank u

Buffer oplossing van 7 en 4 om je PH meter te kalibreren, en eventueel KCL bewaarvloeistof.
    Maar als je nooit met een PH meter gewerkt heb zou ik me zeker eerst een beetje inlezen over het gebruik, onderhoud en wat PH juist is. VB hier vind je beknopt bijna alle info

• Ik ben voor de moment aan het brouwen , en wat me nu opvalt is de waarde van de PH meter

Is dat zo hoe langer de mais vordert hoe hoger de PH waarde is ? dat is me nog nooit opgevallen omdat ik maar 1 keer meet tijdens de maish na 10 minuten

Nu meet ik 3 maal en is de eerste keer 5.51, meet na 20 min. 5.62 en zopas ongeveer 30min. is het 7.71

Gisteren nog gekalibreerd op 4 en 7

• Enkel spijtig dat de electrode maar tot 50°C bestendig is, Je kan hem dus niet voor een grove meting in je maisch steken bij 62°C en zuur toevoegen tot ongeveer de juiste PH. Je moet met deze PH meter toch nog steeds een staal nemen en (een beetje) laten afkoelen tot onder de 50°C en dan kan je pas een grove PH meting uitvoeren op je beslag.

Nochtans wordt bij een goede pH meter aangeraden om altijd te meten bij 20 à 30°C. Dat is ook de temperatuur waarbij de calibratie gedaan wordt.

Dit verlengt de levensduur van de electrode aanzienlijk.

• Ik ben voor de moment aan het brouwen , en wat me nu opvalt is de waarde van de PH meter

Is dat zo hoe langer de mais vordert hoe hoger de PH waarde is ? dat is me nog nooit opgevallen omdat ik maar 1 keer meet tijdens de maish na 10 minuten

Nu meet ik 3 maal en is de eerste keer 5.51, meet na 20 min. 5.62 en zopas ongeveer 30min. is het 7.71

Gisteren nog gekalibreerd op 4 en 7

Je mout heeft invloed op de pH, sommige mouten verhogen de pH van je beslag, terwijl andere, crystal mouten bijvoorbeeld, de pH juist verlagen. Na een minuut of 30 is dat wel stabiel en kun je je pH gaan corrigeren met zuur.