Carboniseren

There are 4 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Het lijkt me leuk om voor oudejaar/nieuwjaar zelf limonade te maken met de kids.

Zou de limonade ook wel in een kegje kunnen doen, en carboniseren ... Maar hoelang moet je zo'n kegje dan onder druk laten staan alvorens je limonade voldoende koolzuur heeft? :/

Is ook een goede oefening om in een volgend stadium bier in de kegjes te doen 8o

Beer is not the solution but it helps to forget the question.

• Wow ... Zo snel?

Nu ja, des te beter eigenlijk ;)

Enig idee op welke druk ik de CO2 best zet? Ik weet dat dit afhankelijk is van de temperatuur van de vloeistof, maar hoeveel CO2 vol is 'ideaal' voor een limonade?

Beer is not the solution but it helps to forget the question.

• Ik heb zelf al 7up gemaakt met citroenen, limoenen, suiker en water. Dit allemaal even laten koken.

Dan heb ik een deel in een fles gegoten (als ik wou drinken deed ik 50/50 bruiswater en de siroop in een glas, je verdunt natuurlijk naar hoeveel smaak je zelf wilt). De "siroop" is ook lekker in cocktails.

Het andere deel heb ik aangelengd met water en in een 9L keg gestoken, druk op 2 bar en 5minuten met de keg gerold. Daarna weggezet op 1.2bar en 4°C.

Meteen eens van gedronken en er zat al wat druk op en was goed drinkbaar maar na een paar dagen te laten staan vond ik het toch veel beter...