Bij voldoende belangstelling: HERDRUK Baetslé - De Praktijkbrouwer

There are 11 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Eerlijk gezegd? Ik zou het boek absoluut niet aanraden. Er staat bitter weinig interessants voor ons hobbybrouwers in en de teneur van het boek is dat we ons maar moeten bezig houden met extract brouwen. Ik heb het boek hier liggen en buiten de CD waar een paar handige tools opstaan is er niks aan het boek.

Spaar die 65 euro en koop er de 4 bekende boeken over mout, hop, gist en water mee. Gaat je minder kosten en je zal er veel meer plezier aan beleven.

• Als het geprint/gedrukt wordt zoals bij Lulu, dan kan het een redelijke paperback zijn. Ik heb Scotland! van Ronald Pattinson op deze wijze. Als ze het natuurlijk drukken als een schoolcursus op A4 papier, dan is dat wel wat minder.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.

• 65 euro voor iets wat niet eens een deftig boek is vind ik gewoon veel te veel geld. Bovendien is het boek dat echt niet waard. Ik heb het hier liggen en als hobbybrouwer haal je daar heel weinig uit. Het enige dat er bruikbaar inzit zijn de formules op de bijgeleverde CD-rom. Als je die er al niet bijkrijgt, dan is het boek helemaal waardeloos.

• idd …. is een moeilijk boek voor amateurbrouwers als ons ….. heb het boek liggen , en ondanks men … grote respect voor prof Baetslé , net iets te technisch

wel goed , als je je op bepaalde aspecten van het brouwen wilt verdiepen …. maar blijft zware kost

• wel goed , als je je op bepaalde aspecten van het brouwen wilt verdiepen …. maar blijft zware kost

65 euro voor iets wat niet eens een deftig boek is vind ik gewoon veel te veel geld. Bovendien is het boek dat echt niet waard. Ik heb het hier liggen en als hobbybrouwer haal je daar heel weinig uit. Het enige dat er bruikbaar inzit zijn de formules op de bijgeleverde CD-rom. Als je die er al niet bijkrijgt, dan is het boek helemaal waardeloos.

Naar het schijnt zou het een geprinte versie worden en geen gedrukt boek. zie forum NL

Ik heb het boek besteld gehad
    Dus wat rechtzetten,
    brouwerwaldonk : Het is een echt boek en geen geprinte versie die verkocht geweest is op het NL forum (het is een paperback.)
    w@lter : Het boek is zeker zijn geld waard op voorwaarden dat je een beetje moet onderlegd zijn in de biotechnologie.
    Het is een licht versie van de Kunze, Brewing Science and practice, en andere standaard werken over brouwen die gehanteerd worden in de brouwerij scholen maar dan wel een slordige 100€ goedkoper, en veel toegankelijker.
    Hoe ver moet je basis kennis in de biotechnologie rijken om dit boek te kunnen lezen: Middelbaar onderwijs in een wetenschappelijke richting is meer dan voldoende om dit helemaal te begrijpen.
    Je moet er echt geen hogere studies wetenschappen voor gedaan hebben.
    Ben je een stukadoor, jurist of politieker, dan heb je niet veel aan het boek dat staat ook als een paal boven water

Ik raad het aan aan allen die een beetje biotechnologische achtergrond hebben, Het is een van de enige boeken in het Nederlands op dit niveau, alle andere alternatieven zijn sowiso in een andere taal.

Elk boek heeft zijn doelpubliek