Mijn CCT is aangekomen en ik ben er vreed kontent mee

There are 103 replies in this Thread. The last Post () by Brucero.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Een suiker stroopoplossing maken en werken met een veterinaire doseerspuit
    https://www.lifarma.com/catalo…DQNU094JDe0sryJROlrJgdt_E

Ik zou niet anders meer willen dan zo'n spuit, werkt snel en je kan al wat er in uw flesje moet erbij kieperen, zoals Tetrahop, vit. C., e.d. Eerst wel afkoelen eer de gehydrateerde bottelgist erbij gaat, maar da's niet veel werk hé...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Voor mij is de 26.5 L voldoende , maar is dat niet een beetje krap voor 20 L

In november mijn Tripel vergist met de 3787 trappist , 20 L in inoxvat van 36 L en het spuite nog uit het waterslot

Ik vergist steeds 20liter in mijn 26,5l CCT, wel werk ik met een blow-off en als ik weet dat het een stevige gister is doe ik er silicone druppels bij.

Eerlijk bekennen bovenstaande manier heeft me tot nu toe nog maar 1 keer in de steek gelaten 😊

Maar I love The smell of coffee in the morning 😂

Danstar Nottingham VS Loser = 1-0

• Zo, vandaag ook besloten mijn kunststof Fastferment te ontslaan en te vervangen door de "Ss Brewing Technologies" 7 galon chronical fermenter.

Ik kreeg stilaan meer en meer last met de connectoren onderaan de Fastfermenter. De bol die de gist moet opvangen, moest ik de laatste tijd steeds verwijderen door gebruik te maken van een grote tang, want blijkbaar loopt er iets mis met de schroefdraad die beiden verbindt. Er is echter niets abnormaal te zien aan die schroefdraad, maar toch draait die voor geen meter.

Vandaag dus een bestelling geplaatst bij Van Der Kooy, waar ik destijds ook mijn Bulldog Brewer aankocht. Nu vol ongeduld wachten op de levering :).

Heeft er iemand dat "Inline sight glass" tussenstuk in gebruik? Zo ja, is dat een meerwaarde of eerder een redelijk duur (60 euro) gadget dat niet veel toevoegt en waarvoor je dan ook nog eens de verlengstukken voor de poten moet kopen (of een andere constructie in elkaar moet steken om voldoende hoogte te verkrijgen)?

Kan me inbeelden dat het visueel wel mooi is, zo'n glazen tussenstuk en handig om te zien of er al voldoende gist is uitgezakt naar de bodem, maar uiteindelijk weten we wel ongeveer wanneer we een deel van de gist kunnen verwijderen denk ik en zien we wel wanneer we de kraan terug mogen sluiten ;).

• Zo, vandaag ook besloten mijn kunststof Fastferment te ontslaan en te vervangen door de "Ss Brewing Technologies" 7 galon chronical fermenter.

Ge gaat u dat niet beklagen. Zondag heb ik gebotteld en daarna vrij gemakkelijk de CCT volledig kunnen reinigen. Gewoon met geurloos vaatwasmiddel en wat azijn. Kraantjes zijn volledig en makkelijk demonteerbaar en je kan ze dus heel goed reinigen. Bottelen is een no-brainer, gewoon een tuitje bijkopen voor de kraan waar je een slang met bottelpijpje op kan monteren.

• Bedankt Walter. Die twee tuitjes voor de kranen heb ik inderdaad ook bijbesteld. Had ik gezien in jou post en was een goede tip. Volgens de tracking gegevens zou het pakje vandaag afgeleverd worden, dus zit op hete kolen :) (tenminste wanneer er door de algemene staking vandaag geen kink in de kabel komt ;))

• Hij is aangekomen. Op foto een mooi stukje hardware, maar in't echt nog veel mooier :thumbup:.

Intussen reeds volledig gereinigd en de stappen voor het passiveren ook gevolgd. Binnenkort kan ik hem voor een eerste keer gaan inzetten. Het is inderdaad een mooi toestel en zo eenvoudig in onderhoud omdat je gewoon alles uit elkaar kan nemen.

springerke :

De kraan voor de staalname is bevestigd met een soort snelkoppeling. Volgens de handleiding die je op de website van SS Brewtech kan downloaden, zou je door die snelkoppeling een beetje te lossen, de kraan kunnen draaien zonder dat er een lekje zou ontstaan. Tijdens de vergisting kan je het elleboogje dus naar onderen richten om verstopping te voorkomen en wanneer nodig kan je het op die manier dus draaien.

• Dat elleboogje zit bij mij los. Ik kan dat gewoon ronddraaien. Niet dat ik dat echt doe, het is gewoon naar beneden gericht.

Dat elleboogje kan je inderdaad met de hand gewoon draaien, maar dan zou je er al met je hand in moeten en door die snelkoppeling iets te lossen zou je het dus wel kunnen draaien zonder dat je je bier moet beroeren. Ik zou het zelf echter ook gewoon naar onder laten staan denk ik, want zie niet meteen een reden om dat naar boven te draaien na het gisten of zo, want dat levert dan alleen maar verlies op.

Het enige dat ge u gaat beklagen, is dat je hem niet eerder hebt gekocht :thumbup:

Haha ja die kans is vrij groot ;).

• Dat elleboogje zet ik tijdens vergisten, net iets lager gericht dan horizontaal. Zo vormt er zich een minimum aan gistdepot in dit stukje. Wanneer je dan overhevelt naar bottelvat, of rechtstreeks bottelt vanuit de cct, kan je op een gegeven moment de triclamp een beetje lossen en dan de kraan wat kantelen zodat het elleboogje in je cct wat meer naar beneden gericht is, om zo het onderste uit de kan (of beter gezegd cct) te halen.