probleem buldog brewer

There are 4 replies in this Thread. The last Post () by jeroendv.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• ik heb de volgende problemen met de buldog brewer ; a de pomp loopt vast ben nu aan m,n 2 de pomp bezig.

En b de mout korf is er zeer slecht uit te tillen omdat hij van zijn,n handgreep afschiet .

Iemand met een buldog brewer ook deze problemen.

Oplossingen zijn welkom.

• Hallo Alain,

Heb je een Bulldog uit de eerste serie? Die was wel geplaagd met die foutjes. Het pompje loopt inderdaad vrij makkelijk vast en volgens mij is het ook net een graadje te licht om goed te kunnen werken. Ik heb dat opgelost met een MD06 pompje van Iwaki, dat is krachtiger en loopt niet vast. Hier en daar kom je die wel eens tegen op tweedehands sites voor een bescheiden bedrag.

Het handvat is een ander paar mouwen, ik heb het probleem zelf niet maar als ik naar het handvat kijk moet het volgens mij mogelijk zijn om de haakjes aan beide kanten een beetje verder te krommen met een hamer zodat ze beter blijven zitten in de gaatjes van de moutkorf.

• Ik heb zelf ook geen problemen met het handvat. Deze gaat aan beide kanten diep genoeg in de gaatjes zodat ik de moutkorf er iedere keer zonder problemen kan uithalen.

Het pompje is ook bij mij een serieus probleem. Heb het al enkele keren uit elkaar gehaald om het te reinigen, maar het loopt elke keer opnieuw vast en het is altijd afwachten of het weer aan de praat te krijgen is. Ik ga ook stilaan uitkijken om een vervanging te vinden voor dit pompje.

• Ik weet niet hoe het bij een BB is, doch heb sinds een goei maand een GF en daar zijn er inkepingen in het handvat zodat de mand er blijft in hangen tijdens het tillen. De pomp heb ik nog niet verstopt gehad, doch heb wel al gezien dat er moutkorreltjes achter blijven in het koppelstukje boven de wurgkraan, daar zit een veertje met een bolletje in, dus in dat veertje waren er een paar korrels samengeklit maar niet genoeg om te verstoppen. Heb wel de originele filter vervangen door een rvs-mantel van een flexibele waterdarm, werkt veel plezanter ivm verstopping originele filter, misschien verstoppen de pompjes van de BB zo ook minder snel...?

handvat_GF.jpg

filter_nieuw_GF2.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."