Eindelijk beweging in de accijnzen richtlijnen voor hobby brouwers!!

There are 11 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Net volgend berichtje tegen gekomen op de FB pagina van de BH, De aanhouder wint :P8o

FB link

• Ik wacht toch ook nog af op officieel nieuws van accijnzen zelf...

In de gehele post zie ik nergens een link naar een officiële verklaring, en heb er ook nog geen gevonden...

Zie me als zwartkijker, maar zolang het niet zwart-op-wit staat...

• Ondertussen al wat meer info gevonden over de wijzigingen waar over men praat,
    Het is dus nog "work in progress"

Hallo,

Wij beschikken over de documenten, kort samengevat, er wordt gesproken over het toestaan van de presentatie van bieren door hobbybrouwers aan het grote publiek, maar alleen in naam van een officiële vereniging.

De procedure en voorwaarden zijn voor ons nog niet helemaal duidelijk en we willen de zaken rustig analyseren om te voorkomen dat we fouten maken.

Het minste wat we kunnen doen is de inspanningen en het werk dat verricht is voor het hobbybrouwen te respecteren door niet overhaast te werk te gaan en de dingen goed te doen volgens de regels.

De kans die we krijgen is enorm, het is een uniek op Europees en misschien zelfs mondiaal niveau, laten we deze kans niet weggooien door te snel te willen gaan.

BHA

link naar de FB post

• Daarop verder bordurend. Op de kerstmarkt bij ons staan jaarlijks verenigingen met zelfgemaakte knutselwerkjes te koop om hun jaarlijkse werking te kunnen bekostigen. Kunnen we brouwen dan ook omschrijven als knutselen met water, mout en hop?

Maar idd... best rustig aan doen, zo heeft iedereen er uiteindelijk wat aan.

• Nee, verkoop van je eigen bier kan niet de bedoeling zijn hiervan. Ik volg de mannen van BHA volledig dat het enerzijds een héél unieke gelegenheid gaat zijn (ik denk niet dat er een ander land is die dit ook wettelijk gaat toestaan) én dat we zeker moeten oppassen voor misbruik.

Dus nog even wachten tot de regelgeving er is...

• Ook met veel bierverenigingen was het wachten om hobbybieren te laten proeven aan de leden. Een walkaround doen we nu zaterdag nog es in Gent: fietstocht tussen de hobbybrouwers: drinken in besloten kring, onder het dak van de hobbybrouwer (en relatief iets veiliger dan met de auto)...