Tweedehands keg, waar koop je dat?

There are 9 replies in this Thread. The last Post () by D_Reamzzz.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Puur uit interesse naar de toekomst toe. Op verschillende sites zijn er wel soda kegs te vinden, maar eigenlijk vind ik enkel bij HBS tweedehands vaatjes. Zijn deze nog ergens anders te vinden, en dan liefst die van 9.45L? Heb me er al suf achter gezocht maar heb het vermoeden dat ik verkeerd aan het zoeken ben(ofwel is het een goed bewaard geheim ^^).
    Deze vaatjes moeten toch te vinden zijn.

Daarbij volgende vraag. Welke bieren kan je daar allemaal mee tappen? Een sterke blonde bvb, lukt dat?

alvast bedankt.

Raf

• Ik gebruik ook 9.45L vaatjes, deze zijn 2de hands veel moeilijker te vinden en ik had ze daarom dus ook nieuw gekocht op een Duitse site, zal eens zoeken welke het was. Voor de prijs van 2de hands heb je bijna een nieuwe.

Alle bieren kunnen op vaten zonder problemen, ik heb nu een Duvel kloon op vat staan op 1.6bar, schuimt wel redelijk neig maar valt nog te doen (langere leiding helpt hierbij) :D

En als je 2 tappen wil gebruiken raad ik je ook aan om 2 regulators te kopen zodat je op ieder vat apart het koolzuurgehalte kan regelen.

• ik heb geen idee van hoe lang bier houdbaar is in een keg, vandaar liever de kleine kegs. Maar ik neem aan dat ik in een 19L keg ook gewoon 10 liter kan afvullen, of vergis ik mij.
    Ga me in ieder geval wel verder verdiepen in de materie. Iemand die een goed boek of website kan aanraden? Ik neem aan dat er op internet best veel te vinden zal zijn, maar waarschijnlijk ga ik dan ook redelijk wat bagger tegenkomen.

Alvast bedankt.

• ik heb geen idee van hoe lang bier houdbaar is in een keg, vandaar liever de kleine kegs. Maar ik neem aan dat ik in een 19L keg ook gewoon 10 liter kan afvullen, of vergis ik mij.
    Ga me in ieder geval wel verder verdiepen in de materie. Iemand die een goed boek of website kan aanraden? Ik neem aan dat er op internet best veel te vinden zal zijn, maar waarschijnlijk ga ik dan ook redelijk wat bagger tegenkomen.

Alvast bedankt.

Bier is even lag houdbaar in een keg als in een flesje.
    Een keg moet niet vol zijn, enkel moet je bij het vullen zorgen dat je keg voor gespoeld is met CO2 en als je deze gevuld hebt je geen zuurstof meer hebt zitten in de kopruimte De kopruimte naspoelen met CO2 als de keg gevuld is is dus een must, maar dat geld evenzeer voor een volle keg
    Als je gecarboniseerd maakt het ook geen verschil de carbonisatie druk blijft het zelfde.
    Enkel moet je na het tappen van uit een halve keg (net als eigenlijk net als bij een volle keg die je al half leeg getapt hebt) na het tappen via het overdruk ventiel terug brengen naar de carbonisatie druk.

• Bier is even lag houdbaar in een keg als in een flesje.
    Een keg moet niet vol zijn, enkel moet je bij het vullen zorgen dat je keg voor gespoeld is met CO2 en als je deze gevuld hebt je geen zuurstof meer hebt zitten in de kopruimte De kopruimte naspoelen met CO2 als de keg gevuld is is dus een must, maar dat geld evenzeer voor een volle keg
    Als je gecarboniseerd maakt het ook geen verschil de carbonisatie druk blijft het zelfde.
    Enkel moet je na het tappen van uit een halve keg (net als eigenlijk net als bij een volle keg die je al half leeg getapt hebt) na het tappen via het overdruk ventiel terug brengen naar de carbonisatie druk.

Heb zo het idee dat ik, als het zover is, best een cursus keggen kom volgen. Westerlo is nu ook weer niet de grote afstand vanuit Malle.... 8o8o8o
    #prettyplies

• Ik heb er 1 te koop staan. Stuur maar een bericht 😀609a0a8fb013efc3619e6f18d20f2619.jpg7dc3b81c7db0c5a236b317a73fb44ddf.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

was me maar aan het oriënteren naar de toekomst toe. Denk dat keggen momenteel een beetje vroeg is. Vooral financieel dan met al wat er nog bijkomt. Maar kerst en de verjaardag komen er aan.... 8o

Toch bedankt!