Te lange eiwitrust

There are 5 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Zonder de discussie over zin en onzin van een eiwitrust bij 50 ° te willen starten ( bij dit recept in mijn situatie krijg ik betere schuimhoudbaarheid met eiwitrust ) : kan het kwaad als die eiwitrust veel te lang is. Mijn easybrew heeft besloten kuren te vertonen ( zie aparte draad ), waardoor het beslag zo'n uur op 50 ° is blijven staan.

• Ondertussen ben ik aan het filteren, en ik kan alvast meegeven dat dat zeer moeizaam verloopt. Ik schroot normaal op 1 mm, en dan verloopt het filteren ongeacht het soort mout en graan in de minder dan een half uur. Nu komt er geen einde aan. Ik weet niet of het met het oorspronkelijke probleem te maken heeft, maar ik geef het maar mee.

• Ik schrootte vroeger een stuk fijner maar met de Bulldog Brewer heb ik daarmee een paar keer problemen gehad. Sindsdien schroot ik wat grover en loopt het filteren een stuk beter. Ok, het scheelt een paar percent qua rendement, maar het werkt wel een stuk makkelijker en zoveel kost een handje mout nu ook weer niet.