Welke PH meter raden jullie aan?

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Nee jammer genoeg niet en ik heb deze pas vorig jaar in november gekocht en nog niet zoveel gebruikt. Na iedere meting wordt deze gereinigd met speciale reiningsvloeistof en daarna mooi in het meegeleverd bewaar doosje met bewaarmiddel.

Ik moet wel toegeven dat ik niet de indruk had dat bij het meten van mijn wort er zoveel schommelingen waren. Werkt deze misschien nauwkeuriger bij lager ph waarden? Ik zal het later met wort eens testen.

De Juction van die electrode is vermoedelijk vervuild door de eiwitten uit de wort, Er zijn eigenlijk geen reinigingsmiddelen voor eiwit aanslag op PH electrodes buiten een nachtje in een sopje Biotex handwas. (enzymatische reiniging)
    Trouwens telkens je PH electorde reinigen met "speciale reinigingsvloeistof" is in vele gevallen zelfs slecht voor je PH electrode, afspoelen met demin water volstaat in 99% van de gevallen.
    En als allerlaatste hulpmiddel kan je deze procedure volgen
    (trouwens er staat een schat van info op die site als je met PH meters aan het spelen bent)

• Meestal komen zo acties nog eens terug maar het kan nog een tijdje duren. Of misschien liggen ze nog in de winkel?

Ik denk niet dat je alle producten van de webshop ook in de winkel gaat terugvinden. Maar een keer gaan kijken kan natuurlijk geen kwaad. BBQ-vlees valt daar goed mee, dus verloren is de trip nooit. :)

Heb mijn pH meter van de Lidl ook vandaag aangekregen. Heb 'm alleen nog niet kunnen testen (wegens geen kalibartievloeistof of demi water om te maken met de bijgeleverde zakjes)...