Tropical IPA

There are 48 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik waag me morgen aan een gelijkaardig recept, maar was wel van plan om:

-melanoide of honingmout 5%

-minder tot geen bitterhop

-veel whirlpool hop ( citra, centennial en mosaic )

-toch de vermont ale gist ( gistkoek van een heady topper clone poging). Heb de indruk dat die niet erg diep uitvergist en als je dan teveel lactose toevoegt, krijg je natuurlijk een zoete boel

-minder lactose ( 250gr ipv 500 )

mango puree ( 1.25 kg ) en 1 vanillestok op vodka voeg ik toe op het einde van hoofdvergisting, en hevel bier van 1e vergisting daar bovenop, samen met dryhop van citra , centennial en mosaic, laatste 4 dagen voor bottelen..

• Net brouwdag beeindigd , zal er wat naast zitten want ter abuis 5 liter water teveel gebruikt... stom.. wat langer laten koken en wat afgetapt maar eindigde natuurlijk te laag. Verder met de brouwbroeders een fles tropical milkshake ipa van Brouwerij Anders geopend.. was me dat een teleurstelling seg.. een intense geur van stinkkaas .. echt heel slecht en de helft weggekapt.. nochtans deze zomer ook in Diest gedronken en toen superlekker.. komt dat door te oude hop ? Kan moeilijk geloven dat dit zo bedoeld was en louter van het verouderen kan komen.. heb er nog altijd een wreed vieze smaak van in mijn mond..

Teleurstellende dag voor een bier met toch behoorlijk wat werk aan .. hopelijk wordt het toch nog wat ..