Roeselaarse Wijn- en Biergilde -- Reinigen en desinfecteren van materiaal vrijdag 28 september 2018

There are 6 replies in this Thread. The last Post () by Breugel.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Van opleiding Klinisch bioloog – apotheker - Master in de ortho moleculaire biologie en Master in de cosmetische wetenschappen, Chemicus en amateurbrouwer Donald Landtsheere komt ons van A tot Z uitleggen hoe we efficiënt en vooral veilig ons bier- en wijnmateriaal reinigen en desinfecteren. Ook het correcte gebruik van allerhande hulpstoffen in bier en wijn komt aan bod. Soms zal dit vuurwerk geven, want niet alles wat altijd al voor waarheid aangenomen werd is juist. Donald zal op een wetenschappelijke manier, maar in verstaanbare taal uitleggen waarom sommige middelen en werkwijzen goed zijn en andere ronduit gevaarlijk.

De spreker zal echter niet alleen kritisch beoordelen, maar ook meteen gezonde en zo goedkoop mogelijke alternatieven aanreiken. Het belooft een leerzame en pittige avond te worden. Dit alles wordt overgoten met enkele lekkere biertjes gebrouwen door de spreker en zijn brouwmaat.

Huis van de voeding - Spanjestraat 141 Roeselare, vrijdag 28 sept 2018 19u45

Inkomprijs: leden 5 €, niet leden 10 €.

Aan niet leden van de RWB wordt gevraagd om vooraf in te schrijven (wat ons toelaat om te plannen) door een emailtje te sturen naar rwbgildevzw@gmail.com

• Had natuurlijk vol enthousiasme meteen aanvraag gedaan om er bij te zijn en al doorverteld aan iemand anders dat ik deze wilde volgen , toen ik opeens uit mijn droom ontwaakte als mijn vrouw vroeg ,kom je dan speciaal naar huis vanuit Italie ???

Ik was vergeten dat we in deze week in Italie of ergens in de middellandse zee liggen te dobberen.