Streekbierenmarkt Diest - 19 augustus

There are 13 replies in this Thread. The last Post () by Koen Sels.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Al eeuwenlang heeft Diest de reputatie een bierstad te zijn. Deze faam heeft de stad niet alleen te danken aan het historische verleden, toen de stad tientallen brouwerijen herbergde die de dorstige kelen laafden, maar ook aan het feit dat Diest ook nu, als één van de weinige steden in België, twee artisanale brouwerijen huisvest. Brouwerij Loterbol lokt al meer dan 20 jaar lang bierliefhebbers en toeristen uit alle windstreken naar haar proeflokaal, en twee jaar geleden kwam Brouwerij Buvens als nieuwe speler de Diestse bierrijkdom versterken.

Om haar naam van bierstad alle eer aan te doen, pakt Toerisme Diest, in samenwerking met de Objectieve Bier Academie Diest, eind augustus uit met een zomers evenement waarbij de bieren uit eigen streek speciaal in de kijker worden gezet.

Daarom wordt op 19 augustus de omgeving op en rond de Grote Markt omgetoverd tot een heuse biermarkt, waar 20 brouwerijen en bierfirma’s hun gerstenat zullen aanprijzen. Kom proeven van de gezellige sfeer, flaneer van stand tot stand en maak een praatje met één van de standhouders, of strijk neer op het terras met een smakelijk biertje.

Wanneer : zondag 19 augustus van 13u30 tot 19u

Waar : Op en rond de Grote Markt, Diest

Dit jaar zijn er weer een aantal nieuwe namen bij die nog nooit eerder in Diest stonden, en enkele standhouders waarbij het ook weer enkele jaren geleden is. Veel van onze lokale producenten zijn ook zo klein, dat het altijd wel een mooie gelegenheid is om ze persoonlijk te kunnen spreken.

Brouwerijen:

- Loterbol, Diest (0,0 km)

- Buvens, Webbekom (1,9 km)

- Remise 56, Koersel (18,2 km)

- 't Hofbrouwerijke, Beerzel (27,8 km)

- Brouwerij Amai, Lommel (31,1 km)

- Brouwerij Vissenberg, Nijlen (33,0 km)

- Den Toetëlèr, Hoeselt (34,0 km)

- Perron Bieren, Gellik (40,5 km)

- Weldebrouck, Willebroek (49,0 km)

Bierfirma's:

- Nonneke, Molenstede (2,3 km)

- Montaigu, Scherpenheuvel (5,2 km)

- Paters & Prinsen, Zichem (5,2 km)

- Ribaldus, Veerle (10,5 km)

- Den Druppel, Langdorp (11,2 km)

- Stanneman, Herselt (14,1 km)

- Vicus, Meerhout (15,4 km)

- Enigma, Heusden-Zolder (17,4 km)

- Ambras, Hoegaarden (26,1 km)

- Flurk Brouwers, Everberg (35,7 km)

• Net terug..hierbij mijn bewijs van goed gedrag en zeden..

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Beste peoevertje was aan de obad stand..een hoppig biertje met lactose en een lange naam waarvan ik me nog enkel tropical herinner..en veel amerikaanse hop..koen..ken jij de juiste naam nog..echt super dat biertje

• (Quote from homoeccentricus)

Ik heb uit sympathie toch maar eens het standje van Perron bieren bezocht. Hij had 3 bieren bij: de blonde en dubbel spraken me niet echt aan , zijn 3e bier was een Vlaams bruin en ik heb dat dan maar geproefd. Niet slecht, maar ook niet speciaal, veel minder karakter dan een Rodenbach.

Heb die blonde geproefd en dat was een gewoon biertje..niet super maar ook niet slecht..wat is het verhaal achter deze man, want geliefd is hij hier blijkbaar niet..