Is er al iemand die zijn STC 1000 heeft moeten vervangen omdat hij niet meer (goed) werkt.
Zo ja, hoelang deed hij het wel goed.
There are 14 replies in this Thread. The last Post () by brouwerwaldonk.
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
Is er al iemand die zijn STC 1000 heeft moeten vervangen omdat hij niet meer (goed) werkt.
De eerste deed het een 3-tal maanden, de tweede 2 dagen...kost niet veel, maar is echt Chinese brol. Je moet maar eens de kwaliteit van het printplaatje goed bekijken!
Ik werk nu met een Inkbird en die houdt het al een jaartje vol.
Deze van mij is aan zijn 3e jaar bezig en nog altijd in goede staat (hout vast houden)
Deze van mij is aan zijn 3e jaar bezig en nog altijd in goede staat (hout vast houden)
idem hier
3,5 jaar en nog steeds oké. Laatste brouwsels wel een inkbird gebruikt.
Ik heb er 3 nu reeds +-4jaar. nog geen problemen mee gehad.
Zou het kunnen dat oudere jaargangen nog van een betere kwaliteit zijn?
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal maar hout vasthouden en hoop dat die nog lang zal werken.
Ik gebruik hem om een ventilator aan te sturen als koeler voor de omvormer. Nu met dit warme weer schakeld hij bijna elke 30 seconde om een luchtstroom te blazen tussen de koelribben om te koelen van 43°C. naar 40°C.
Met veel zon wordt er redelijk wat stroom gemaakt, waardoor de koelplaat van de omvormer zonder extra koeling tot 70°C. heet wordt tussen de koelribben. Elektonische componenten kunnen niet zo goed tegen hoge temperaturen is mij verteld.
Ik weet niet wat er stuk gaat aan jouw STC1000, maar als het de relais contacten zijn dan zal het komen omdat je een motor (ventilator) schakelt en er in de STC geen vonken blusser zit. Dit is vaak een simpele condensator die over het contact heen zit.
Het zijn niet van die geweldig goede relais die er in een STC zit, bij veel vonk vorming zullen die contacten uiteindelijk zichzelf dichtlassen.
Je koelplaat is er op berekend om de temperatuur van de schakelende elementen te houden op een temperatuur die veilig is voor ze. Eigenlijk zou je beter je ventilator gewoon constant laten draaien in plaats van hem voortdurend in en uit te schakelen, of een grotere hysteresis nemen, bvb. tussen 65° en 45°.
Even de stc uitgeschakeld als test. Ventilator draait nu constant en de temperatuur blijft hangen op 38°C.
Bij mijn stc1000 zijn er 2 relais voor gemonteerd.
3,5 jaar en nog steeds oké. Laatste brouwsels wel een inkbird gebruikt.
Wat is de range dat je een inkbird kan instellen tussen verwarmen en koelen.
Wat is de range dat je een inkbird kan instellen tussen verwarmen en koelen.
Heating differential value: 0,3-15°C
Cooling differential value: 0,3-15°C
Ik heb nu de stc ingesteld begin koelen op 48 tot 38 want 10 minuten is de maximum range. Morgen zien hoe dikwijls hij nog schakeld.