There are 14 replies in this Thread. The last Post () by brouwerwaldonk.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Is er al iemand die zijn STC 1000 heeft moeten vervangen omdat hij niet meer (goed) werkt.

Zo ja, hoelang deed hij het wel goed.

De eerste deed het een 3-tal maanden, de tweede 2 dagen...kost niet veel, maar is echt Chinese brol. Je moet maar eens de kwaliteit van het printplaatje goed bekijken!

Ik werk nu met een Inkbird en die houdt het al een jaartje vol.

• Bedankt voor de antwoorden. Ik zal maar hout vasthouden en hoop dat die nog lang zal werken.

Ik gebruik hem om een ventilator aan te sturen als koeler voor de omvormer. Nu met dit warme weer schakeld hij bijna elke 30 seconde om een luchtstroom te blazen tussen de koelribben om te koelen van 43°C. naar 40°C.

Met veel zon wordt er redelijk wat stroom gemaakt, waardoor de koelplaat van de omvormer zonder extra koeling tot 70°C. heet wordt tussen de koelribben. Elektonische componenten kunnen niet zo goed tegen hoge temperaturen is mij verteld.

• Ik weet niet wat er stuk gaat aan jouw STC1000, maar als het de relais contacten zijn dan zal het komen omdat je een motor (ventilator) schakelt en er in de STC geen vonken blusser zit. Dit is vaak een simpele condensator die over het contact heen zit.

Het zijn niet van die geweldig goede relais die er in een STC zit, bij veel vonk vorming zullen die contacten uiteindelijk zichzelf dichtlassen.

• Je koelplaat is er op berekend om de temperatuur van de schakelende elementen te houden op een temperatuur die veilig is voor ze. Eigenlijk zou je beter je ventilator gewoon constant laten draaien in plaats van hem voortdurend in en uit te schakelen, of een grotere hysteresis nemen, bvb. tussen 65° en 45°.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.