Nederlanders lopen helemaal zot voor het Gents Bierfestival op 18 augustus!

There are 37 replies in this Thread. The last Post () by ciesvandekwis.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik vraag niet veel, een goede pub met lekkere ale binnen wandelafstand van het huisje. Kwestie van de echte Britse cultuur eens te gaan opsnuiven. Je bent niet naar de UK geweest als je geen pub bent binnengegaan.

Of enkele goede ciders ... Kan ook heel goed meevallen

• We hebben enkele héél speciale primeurs!

De nieuwe Engelse trappist, helemaal naar daar gaan halen.

+ het 200 jaar-jubileumbier van Contreras, 1 dag VOOR ze hem in hun eigen brouwerij lanceren.

En natuurlijk héél veel jummie collab dinges van Totem, Prearis en Siphon:

Siphon:

Osschaert (smoked rye ipa); and as follows: Centurion (NE Saison); Cassandra (oyster stout); Siphonneur (Kolsch style); Damme Nation (IPA)?

Prearis:

Collab ( Amarican Red Rye)

Marius, White dragon, Grand Cru cognac, Ardbeg, Grandmarnier

En Totem:

Nidhoggr Float

Angrboda, Orange NEIPA

Ymir: Doppelbock of Tyr: Brut IPA als hij klaar is

Odroerir: Braggot

komen d!s: http://gentsbierfestival.be/

• Cies, zie maar da je terug bent uit de bergen, want ik kom speciaal voor u naar daar om mij lid te maken van de GBV... :-)

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Voila, ik ben terug from ze mountainz. ..

Ho ho ho! Morrrgeu is het zover: van 12u - 22u in de VIP-school in Gent.

We hebben speciaal omdat we zoveel van onze buren houden een Nederlandse toog opgesteld. We werden opgebeld door de krant om er enkele uit de 20-tal te selecteren, en hierzie onze tips voor onze bezoekers. Wat vinden jullie van de keuze?

1. Wadder (Brouwerij Jonge Beer): een bier met op turf gerookte mout, wat zorgt voor een scherp rookkantje aan het bier. Een wadder is een turfsteker, het gereedschap dat werd gebruikt om turf uit de grond te halen.

2. Jolanda op een Motor (Brouwerij De Moersleutel): De Moersleutel, dat zijn enkele jonge kerels die in de garage van hun ouders zijn beginnen brouwen. Intussen kennen ze nationale en internationale faam, vooral met hun zware stouts. Dit is er eentje gebrouwen met cacaobonen en roze peper.

3. Watergeus (brouwerij Toon van den Broek): er wordt wel eens beweerd dat lambiek en geuze enkel in de Zennevalei kunnen gebrouwen worden. Wilde gisten komen echter overal ter wereld voor en deze Nederlander is al jaren bezig met zijn eigen lambiek te brouwen. Nu maakte hij eindelijk de switch van hobbybrouwer naar professioneel brouwer. Proef zelf hoe goed hij is!

Persoonlijk ga ik zeker ook voor Fladder van De Gulzige Gans!

De rest van de lijst: http://gentsbierfestival.be/bierlijst/

• 't Was weer geweldig, veel leuke (en een paar minder leuke, ook altijd interessant) biertjes geproefd, ieder jaar weer een hoogdag, en zeker met het juiste gezelschap = altijd fun...! :thumbup::bier:

gbf2.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Wreed bedankt aan alle aanwezigen (ja, ook jij H.E. ;-)), tenslotte maken jullie vooral het festival tot wat het is. Ik hoorde iemand zeggen 'dit is het Woodstock van de bierfestivals'. En dat ligt vooral aan jullie, die mee de 'chille vibe' maken. We hebben een héél mooie editie achter de rug, met 21 nationaliteiten, een kleine 1500 man en bijna alle 120 bieren uitverkocht. We hebben nog de hele zondag zondag opgeruimd en gezweet, maar het was het meer dan waard!

Volgend jaar vieren we ons 10-jarig jubileum, dan gaan we eens volledig loos gaan, noteer dus maar al 17/8/2019!

• Nog wat foto's voor wie wil nagenieten: https://photos.app.goo.gl/FPb2jkjxfGF6Nr9n9

Misschien een forum wedstrijdje aan verbinden...? ;-)
    Kennen jullie het spelletje "waar is Wally" nog (of al)?

wally.jpg

Dus wie ons, dus een van beiden (Cies, Serge en ikzelf) kan vinden op onderstaande foto krijgt een 0,75 liter van mijn nieuwste Karmelietkloon. 3 flessen worden ter beschikking gesteld. Sommigen hebben ons wel gezien, dus wie er was heeft eigenlijk een groot voordeel. Moet wel nog gebotteld worden binnenkort, dus nog even tijd om te zoeken... :-) Natuurlijk zijn wij 3 niet aan de orde om mee te doen, die 2 gasten krijgen toch dit bier ooit als ruilbiertje... :*

wally2.jpg

• <p>&lt;p&gt;&amp;lt;woltlab-quote data-author="HermanH" data-link="https://vlaamshobbybrouwforum.be/forum/index.php?thread/10910-nederlanders-lopen-helemaal-zot-voor-het-gents-bierfestival-op-18-augustus/&amp;amp;amp;postID=195653#post195653"&amp;gt;&amp;lt;p&amp;gt😢Quote from ciesvandekwis)&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>
    <br><p>&lt;br&gt;&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;&amp;lt;br&amp;gt;&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>
    <br><p>&lt;br&gt;&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;Misschien een forum wedstrijdje aan verbinden...? &amp;lt;br&amp;gt;Kennen jullie het spelletje "waar is Wally" nog (of al)?&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>
    <br><p>&lt;br&gt;&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;&amp;lt;br&amp;gt;&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>
    <br><p>&lt;br&gt;&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;Dus wie ons, dus een van beiden (Cies, Serge en ikzelf) kan vinden op onderstaande foto krijgt een 0,75 liter van mijn nieuwste Karmelietkloon. 3 flessen worden ter beschikking gesteld. Sommigen hebben ons wel gezien, dus wie er was heeft eigenlijk een groot voordeel. Moet wel nog gebotteld worden binnenkort, dus nog even tijd om te zoeken... Natuurlijk zijn wij 3 niet aan de orde om mee te doen, die 2 gasten krijgen toch dit bier ooit als ruilbiertje...&amp;lt;/p&amp;gt;&amp;lt;/woltlab-quote&amp;gt;&amp;lt;p&amp;gt;&amp;lt;br&amp;gt;&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>
    <br><p>&lt;br&gt;&lt;p&gt;&amp;lt;p&amp;gt;Recht int midden onder den boom een beetje langs de rechse kant. 😄den Herman wilt net gaan zitte&amp;lt;/p&amp;gt;&lt;/p&gt;</p>

• Recht int midden onder den boom een beetje langs de rechse kant. 😄 den Herman wilt net gaan zitte.

Voila, de eerste fles is al "verkocht", nu de Cies en de Serge nog vinden... :D

• En de Serge rechtover de Cies 😉

Met zijn rug naar de foto tsss...

Ofwel was ie te veel Herman zijn vrouw aan het bezien 😋

Ja, nu was 't nie moeilijk meer hé... 8o

De 3 flessen Karmelietkloon zijn de deur uit. Ze geraken wel makkelijk bij de winnaars denk ik, ik laat nog wel iets weten als ze gebotteld zijn... :thumbup:

• En noteer, NU: ons TIENDE festival: 17/8 /2019, we beloven dat we hélemààl loos zullen gaan...

Staat in de agenda, dus ons zie je zeker terug, en zeker nu ik lid ben geworden van de Gentse Biervereniging sinds 18/8/18....

• Voila mannen, de 3 flessen Karmeliet zijn gebotteld, dus ze kunnen naar:

WillemUy

JochenV

Loser

Ze geraken wel bij de bestemmeling, anders eens ergens afspreken hé.

3_karmeliet_forum.jpg