Brewferm Bubbler gistvaten

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Net gespot op de website van brouwland : https://www.brouwland.com/nl/o…ewferm-royal-bubbler-20-l

Een glazen gistvat met brede opening en voorzien van een opening om een waterslot op te monteren. Lijkt me wel interessant en volgens mij kan ik daar makkelijk 13l wort in kwijt om de hoofdgisting te doen. Misschien bestel ik me er eentje.

• Zojuist aan het rondkijken geweest voor goede (na)gistingsvaten die in mijn kleine koelkast/gistingskast zullen passen. Dus iemand al ervaring met de Brewferm Royal Bubblers gehad?

Deze lijken mij makkelijk schoon te maken en minder hoog dan een dame jeanne.

Wel spijtig dat deze enkel in 8, 14 en 20 liter beschikbaar zijn. Aangezien de bierbrouwpakket, waar ik momenteel nog mee werk, meestal 9 tot 23 liter produceren.

• Ik ben ook nieuwsgierig of iemand hier al ervaring mee heeft. De brewbuckets passen hier net niet, en voor mijn "standaard" kleine brouwsels van 14,5 liter is deze prima lijkt mij. Zeker met schuimstop moet er wel 18 liter in kunnen.

Het gaat mij dan meer om de kwaliteit van de deksel en afdichting.