Aankoop pallet bier flessen

There are 26 replies in this Thread. The last Post () by Bram.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Al 5 jaar denk ik eraan om toch ooit eens een pallet met 33cl vichy of steinie bier flessen te kopen. En waarom niet? 2855 perfect nagelnieuwe flessen.
    Ik heb de plaats om ze droog koel en proper te bewaren.
    Nooit meer flessen spoelen, kuisen, uitlekken,... Zalig alleen al de gedachte. ?
    Enkel weet ik niet echt prijs van zo'n pallet. Awel ja je vind wat plaatsen bij de gekende brouwshops maar per pallet denk ik dat de prijs wel kan zakken tot onder de 20cent per stuk en je kan ze gewoon als statiegeld terug indienen.
    Wie van de (professionele) leden hier kent er groothandels waar ik eens prijs kan vragen?
    Alvast bedankt!
    Eventueel wil ik er wel een deel van doorverkopen aan geïnteresseerden.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

• In automaten stoppen, die lezen alleen de nopjes onderaan de fles. Maar geen longnecks, die nemen de automaten ook niet aan.

Ik merk wel dat als ik in België ben ze waar flessen met de hand ingenomen worden ze erg moeilijk doen als er een vreemd etiket op zit. Leve de automatische flessenslikker.

• bij mijn plaatselijke drankenhandel ook nog. Die weet dat ik hobbybrouwer ben en doet er niet moeilijk over

Af en toe een lekker biertje cadeau doen.;)

In ieder geval hier in de Carrefour slikt dat toestel alle steinies, ook zonder etiket. Tot nu toe......8o

• Ik begrijp niet goed waarom die winkels die flesjes niet gewoon aannemen? Zolang het maar het juiste type is, is dat toch geen probleem? Wat maakt dat nu uit welk etiket er op zit? In onze brouwerij krijgen we flesjes terug met allemaal verschillende etiketten. Ik denk zelfs dat ons eigen bier een minderheid is. Die komen dan blijkbaar weer in andere bakken terecht.

Back on topic: ik zal eens navragen of we een pallet flesjes kunnen verkopen. Het zullen dan wel APO's zijn. Als je een pallet Steini's wil, moet je Kempisch Vuur eens contacteren. Je moet ze wel zelf komen ophalen natuurlijk.

• Bij Brouwland € 0.19 vanaf 3690 stuks.

https://www.brouwland.com/nl/o…s-vichy-25-cl-bruin-26-mm

• In automaten stoppen, die lezen alleen de nopjes onderaan de fles. Maar geen longnecks, die nemen de automaten ook niet aan.

Leve de automatische flessenslikker.

Klopt,

De flessen met label geen statiegeld worden in de supermarkt gewoon door de automaat ingenomen. Het gaat wel om een juist type

• Helpful

Je kan informeren bij

- axaglas (http://axaglass.be/)

- glasfabriek van brabant (http://www.vb-glass.com/)

en eventueel bij SBI (http://sbi4beer.com/)

en in principe mogen de handelaars enkel flesjes terugnemen als het logo van statiegeld erop aangeduid staat.

Ik wil ook een pallet aankopen, maar heb niet de plaats om ze te zetten. Als je in de buurt woont, wil ik dat graag samen doen.

• Axaglass gaat de plaats zijn waar ge moet horen. Denk wel dat je nen btw nummer ga moeten hebben om er een te kopen.
    Maar als ge wilt wil ik da wel kopen voor u ze ?

Veel succes dan. Ik mag al weer twee weken wachten op een volle vrachtwagen glas, laat staan dat die dus zitten te wachten op een klant die 1 pallet wil kopen. Ik denk dat je meer succes gaat hebben bij SBI. Wegens het gebrek aan glas kan ik trouwens op dit moment geen pallet van onze brouwerij aanbieden.

• Dit weekend enkele mails verstuurd ivm de aankoop van een pallet.

Nu reeds enkele mails terug gekregen:

Lokale brouwers: 1 van de 3 reageert dat dit wel moet lukken maar nog geen prijs gekregen.

Sbi: verkoopt niet aan particulieren

Axaglas: mail met offerte gekregen, morgen bel ik ze eens ivm leveringstermijn. De offerte ziet er wel zeer interessant uit.

Word vervolgd...

• Het probleem met lokale brouwers, is dat ze vaak niet veel stock hebben en dan niets af willen geven. Zeer vervelend als je daar op telt.

• Gekocht bij axaglass. Zeer vlotte communicatie en mooie prijs. Grote paletten zijn tijdig niet verkrijgbaar en daarom heb ik 2 kleine gekocht. Hier ga ik ongeveer 10 jaar weg mee kunnen. 😁

Mochten er mensen echt interesse hebben om enkele flessen over te kopen mag dit als ik er iemand mee gelukkig mee kan maken.
    Wel geen half pallet natuurlijk... 😉

• Ik brouw batches van 20l. Een 6-8keer per jaar. Dusja het zal geen 10 jaar zijn maar toch een 8 tal.
    Mijn ouders wonen op een boerderij maar zijn wel gepensioneerd waardoor er veel plaats vrijgekomen is. Deze paletten gaan in een propere vochtvrije gepolierde en geisoleerde loods staan waar er nauwelijks nog beweging is. Doe ik ze open ga ik ze iedere keer terug toedoen met zo'n wikkelplastiek kwestie van stofvrij te houden.