Matthias uit Sijsele

There are 17 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Beste brouwers,

Ik wil me graag even voorstellen!
    Ik ben Matthias, 30 jaar en woon in Sijsele. Ik werk in de metaalsector, maar heb biotechnische wetenschappen gestudeerd en vanuit dat oogpunt ben ik wel altijd geïnteresseerd geweest in brouwen (maar vooral ook in het proeven van brouwsels ;)). Ik ben sinds iets meer dan een jaar aan het brouwen. Aangezien ik op een appartement woon en niet zoveel plaats heb gebeurt het hier met een Braumeister 10l, die eigenlijk wat te klein begint te worden.

Vriendelijke groeten,

Matthias

• Ik zou ook willen kijken om wat uit te breidden aangezien het bier tegenwoordig vlotter uitgedeeld geraakt dan ik kan brouwen :). Maar ik twijfel tussen een BM20 en een Grainfather, ga nog even uitzoeken wat de ervaringen zijn met de Grainfather. De BM20 zal wel grotendeels hetzelfde zijn als m'n 10l veronderstel ik ;).

• nè ghedomme, iemand ut Sisele!

Heb daar es 2 dagen verbleven voor een hoogdringende apparatuurwissel transmissie toen ik als milicien bij den troep zat. M'n kazerne was Werl in (toen West-) Duitsland, 1965.

Ben 2x plus 14 jaar zo oud.

Sijsele is nu ook een deelgemeente van Damme dacht ik hé.

Allez, welkom op 't forum hé moat!

• Welkom Vlammie! Ik woon in Eeklo en dat is ook niet zo ver weg van Sijsele. Ik brouw met een Easybrew30 een goeie 20 liter per keer.

Gisteravond de verjaardag van mijn vrouwtje gevierd en er was op 1 avond al de helft van mijn laatste session IPA ribbedebie 8o

• Bedankt voor de warme welkom!
    Ik woon op een 300-400 meter van de vroegere kazerne waar jij ooit bent geweest Ronnie ;-). En Sijsele is inderdaad deelgemeente van Damme.
    Leuk dat hier nog West-Vlamingen zitten!

Ik weet de brouwerij Bryggia zijn in Moerkerke, m'n ouders wonen er vlakbij! Franky ken ik niet persoonlijk, maar ik kan z'n brouwsels wel smaken Ciesvandekwis!

Ik ben momenteel aan het kijken om een nieuwe (grotere) installatie aan te kopen, maar ik twijfel tussen de BM20 en een Grainfather, mensen die deze beide gebruiken/gebruikt hebben en me hun ervaringen kunnen delen?

Mvg,
    Matthias

• Haha, die naam komt vooral van m'n achternaam: Vlaminck. Vlammie was/is m'n bijnaam in de ksa ;-). Op het werk moet ik al dagelijks met gas werken (ben ovenleider in de harderij van Dana in Brugge), en op m'n appartement vind ik het niet echt praktisch/veilig.

• Welkom op het forum.
    Ikzelf heb een Easybrew 30, maar kan helaas geen ervaringen delen, aangezien mijn allereerste brouwsel ooit nu zondag op de agenda staat. ^^^^^^
    Misschien moet ik er een filmpje van maken, zorgt wsl voor hilarische situaties....

• Maar ik twijfel tussen een BM20 en een Grainfather, ga nog even uitzoeken wat de ervaringen zijn met de Grainfather.

Beide zijn volgens mij goede apparaten waar je veel plezier aan kan beleven. De Grainfather werkt volgens hetzelfde systeem als mijn BulldogBrewer (is alleen veel mooier en blingbling afgewerkt). Het verschil met de Braumeister is dat je wel met verschillende volumes kan werken en je ook zwaarder bier ermee kan brouwen.