Arsegan Easybrew 30

There are 6 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Me tijdens de opendeur bij Niels (eindelijk) een brouwinstallatie aangeschaft. De Easybrew 30 lijkt me een meer dan degelijke instapper. Alle zat netjes verpakt in de doos. Vraag is alleen hoe ik het best de koelspiraal koppel aan mijn (nieuwe speciaal daarvoor voorziene) tuinslang (die zal het meest gebruikt worden om te koelen ipv de keukenkraan). Mijn idee was om aan elk uiteinde een stukje darm van 9 mm te voorzien en deze vast te zetten met een slangenklem. Aan de andere zijde dan een slangpilaar met verloop van 9 mm naar 1/2 duim waarop ik dan gardena-koppelingen kan schroeven.

Zijn er dingen waarop ik extra moet letten. Het water dat in de koelspiraal gaat is koud, dus daar voorzie ik weinig problemen, maar wat met het hete water dat er weer uit komt. Kan zomaar elke slang gebruikt worden?

Alvast bedankt.

PS: dit was de eerste van wsl een hele hoop vragen die de komende dagen / weken op jullie afgevuurd gaan worden. Ook alvast daarvoor mijn excuses, EN oprechte dank. ^^

• Zo doe ik het ook. Ik heb wel schroefkoppelingen gebruikt en geen gardena koppelingen maar dat was gewoon omdat ik die nog liggen had. Maak het stukje slang eraan wel lang genoeg zodat het ver genoeg voorbij de ketelrand komt, als de koppeling dan eens zou lossen komt het water niet in je wort terecht.

Over de slang aan de uitgang moet je je niet teveel zorgen maken. Een goede tuinslang kan wel wat hebben.

Schiet trouwens maar verder met die vragen 8o ik heb het een en ander ook aan zo'n systeem moeten leren en deel het graag met je.

• Maak het stukje slang eraan wel lang genoeg zodat het ver genoeg voorbij de ketelrand komt, als de koppeling dan eens zou lossen komt het water niet in je wort terecht.

Over de slang aan de uitgang moet je je niet teveel zorgen maken. Een goede tuinslang kan wel wat hebben.

En ik kan ervan meespreken , goed opletten dat je de snelspanners goed aanspant zeker langs de warme kant , want deze komen slunse slap in 'tplat westvlaams gezegd , heb het 3x op een rij mogen ervaren

en de vierde maal was men bier naar de kl***ten ;(

• Tijdje geleden ook voorgehad, koelslang aan de warme kant los gekomen door week worden van die tuinslang, resultaat was een pijnlijke brandwonde...!

koelslang_losgeslagen.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Bij mij zit er een PVC met nylon versterkte slang op, maar ik zie nu net dat de max. temperatuur ook maar 60°C is. Ik heb nog een rolletje versterkte siliconenslang liggen. Volgende keer eens vervangen, als het de juiste maat is.