There are 16 replies in this Thread. The last Post () by Koen Sels.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Het heeft wel niets met bier te maken en het is nog te vroeg op het jaar maar weet er iemand waar je witte wijndruiven kan kopen?

En ik bedoel niet de plant maar het fruit zelf.

Ik heb zelf een paar druivelaars staan maar veel te weinig om wijn te maken.

Nu ik een goede hoeveelheid vaste bier recepten heb zou ik mij in de druivenwijn wat willen verdiepen.

• Ik denk dat je daarvoor een van de Belgische wijnhuizen gaat moeten aanschrijven en hopen dat ze wat van hun oogst willen verkopen. Ik vrees er echter wel voor.

Wat je eventueel kan doen is met je eigen druiven werken en aanvullen met druivenconcentraat van bij Brouwland. Niet ideaal, ik weet het maar soms beter als niets.

Mocht je alsnog weten waar zo'n druiven te koop zijn, laat hier dan zeker iets weten.

• Ik heb nog een paar jaar na mekaar wijndruiven gekocht bij een Italiaanse in de Limburg, waren wel rode, maar misschien kan ze ook witte importeren, varieerde van 0,72 Euro naar net iets meer dan een Euro per kg. Kan het haar altijd eens vragen, kwamen in koelfrigo's rechtstreeks van Italië naar hier, ook tomaten kon je zo komen via die weg....

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik heb nog een paar jaar na mekaar wijndruiven gekocht bij een Italiaanse in de Limburg, waren wel rode, maar misschien kan ze ook witte importeren, varieerde van 0,72 Euro naar net iets meer dan een Euro per kg. Kan het haar altijd eens vragen, kwamen in koelfrigo's rechtstreeks van Italië naar hier, ook tomaten kon je zo komen via die weg....

Je mag dat altijd eens vragen hoor, ik zou rond de 50kg nodig hebben denk ik.

Misschien dat ik bij een wijngilde ofzo ook terecht ga kunnen, ik heb over een jaar of 2 eens gelezen dat er een gilde was met een eigen wijngaard en je kon er kopen. Weet wel niet meer wie of waar...

• Haar gsm-nr. heb ik blijkbaar niet meer, heb andere simkaart wegens "eeuwig verlof", doch heb het even opgezocht:

ROTILIO MANUELA

• Willemshofweg 6, 3600 Genk

Ook tomaten importeert ze en heeft blijkbaar ook een restaurant in Genk, bezige bij precies...

https://www.hln.be/regio/genk/…en-komt-in-orde~a04c774d/

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Bedankt HermanH,

Ik zal haar eens contacteren dit weekend en hopelijk doet ze dit nog. Ik zal er met plezier 4u voor rijden (heen en terug dan) :D

Ik kan bij die gilde ook eens proberen, maar ik denk dat het daar enkel voor de leden zal zijn...

Mijn buurman staat in het weekend ook op de markt met italiaanse producten zoals olijfolie, wijn, olijven,... Hij ging het aan zijn leverancier ook eens vragen, is een Belgische boer in Italië.

• Schoon tomat'n of nie, we wijken af precies, misschien een clubke oprichten, "De Hitsige Brouwers"....? 8o^^^^