GDPR - de nieuwe Europese richtlijnen

There are 2 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Vanaf vrijdag 25/05/2018 wordt de nieuwe wetgeving betreffende persoonlijke gegevens van kracht. Je kan hierover meer informatie vinden op deze website : https://gdpr-eu.be/wat-is-gdpr/

Ook dit forum moet aan deze wetgeving voldoen. Ik wou jullie daarom via dit onderwerp even wijzen op de verschillende manieren waarop jij kan bepalen welke informatie door andere leden kan worden gezien en welke informatie noodzakelijk is voor het forum om jou als lid te kunnen behandelen.

Eerst en vooral kan je via deze link de privacy instellingen voor jouw account instellen. Hiermee bepaal je wat andere leden over jou kunnen raadplegen. Daarnaast heb je ook nog deze pagina waar je je persoonlijke gegevens kan beheren en eventueel aanpassen of verwijderen. Hou er wel rekening mee dat het forum een werkend e-mail adres nodig heeft om je als lid te kunnen behouden. Dit adres kan je echter onzichtbaar maken voor andere leden via de privacy instellingen.

Mocht je nog vragen hieromtrent hebben, stel ik voor dat deze hier worden gesteld ter lering van iedereen.

• Ik moet er zelfs nog iets aan toevoegen. Gezien dat de berichten die je als lid plaatst op het forum kunnen worden beschouwd als jouw visie op deze onderwerpen, behoren deze ook tot jouw persoonlijke gegevens. Derhalve ben ik dus wettelijk verplicht om deze te verwijderen op jouw vraag dan wel je de mogelijkheid te geven om ze te kunnen raadplegen (kan al), aanpassen (kan nog niet) en verwijderen (kan ook nog niet). Ik ga deze instellingen dan ook aanpassen zodat je dit desgewenst kan doen. Ik hoop echter voor de leesbaarheid van het forum dat er op deze optie niet teveel beroep wordt gedaan. :pray: