Heeft er iemand iets speciaals gekocht op de opendeurdagen?

There are 29 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Wij zijn onder de middag naar BL geweest, geen tijd gehad om lang te blijven daar er nog tal van fantastische bieren te proeven waren bij een gerenommeerd hobbybrouwer "S", samen met een andere toffe brouwmaat "D", alwaar we een mega dagje hebben gehad tot laat in de avond, bedankt maat/maten, het was alweer zo'n dag om niet snel te vergeten...! Ook nog een mega bekend individu ontmoet, hopelijk had hij geen raar zelfbeeld van deze jongen, want ik eet niemand op, zeker niet als ze af en toe zelf ook een beetje giftig zijn... :angel: Tof om eindelijk de man te kennen achter de vele mysterieuze, soms sarcastische en welbespraakte quotes, kunnen we ze op de juiste manier inschatten nu... 8o

Wat heb ik gekocht? Zoals steeds koop ik een groot deel "illusie", de illusie dat ik met de simpele grondstoffen in die winkelkar een tof en lekker biertje ga brouwen, wat soms niet makkelijk blijkt te zijn, ook al denk je het te kunnen, maar we doen zeker ons best... :cool: Zoals steeds, hoop doet leven, als je de koppen samen steekt leer je veel dingen, dingen die je terug naar af sturen en zo krijg je de illusie dat je producten gebruikt die echt niet nodig zijn in bier, dus vanaf heden ga ik minder "additieven" gebruiken, met de illusie dat mijn bieren nog beter gaan worden dan dat ze nu al zijn.... :whistling: Zalig, dat hobby-brouwen, of blijft het een illusie...? :-B8o

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ook nog een mega bekend individu ontmoet, hopelijk had hij geen raar zelfbeeld van deze jongen, want ik eet niemand op, zeker niet als ze af en toe zelf ook een beetje giftig zijn... Tof om eindelijk de man te kennen achter de vele mysterieuze, soms sarcastische en welbespraakte quotes, kunnen we ze op de juiste manier inschatten nu...

Dit individu heb ik ook waargenomen. Hij verscheen ineens in alle stilte. Als een volwaardig lid van de Special forces sloop hij in de presentatiezaal naar den John(met haar). Daar toverde hij behoedzaam iets uit zijn tas, wat later een flesje mede bleek te zijn. Na een vlugge check met mijn buur, was mijn vermoede juist. Hij was het. Ik blij, want ik had een biertje bij en wou dit laten proeven aan hem(niet alleen aan hem) zodat ik zijn mening zou krijgen. Toen het mijn beurt was om er eentje te schenken, was hij alweer verdwenen als sneeuw voor de zon.

• Of session IPA's :whistling:

Dit gezegd : niet meteen gekocht ergens maar vanochtend ontdekt hier in het keukentje op het werk, kleine bokaaltjes waar ze fruitsap in verkopen die je perfect kan steriliseren en wort of gist in bewaren. Dit zijn de flesjes :

21100-600x600.jpg

Heb er meteen een zestal kunnen scoren. Dat keukentje hou ik voortaan beter in het oog :)

• Of session IPA's :whistling:

Dit gezegd : niet meteen gekocht ergens maar vanochtend ontdekt hier in het keukentje op het werk, kleine bokaaltjes waar ze fruitsap in verkopen die je perfect kan steriliseren en wort of gist in bewaren. Dit zijn de flesjes :

21100-600x600.jpg

Heb er meteen een zestal kunnen scoren. Dat keukentje hou ik voortaan beter in het oog :)

in dezelfde categorie"handige dingen in de winkel": binnenkort weer een weckketel in de lidl

• In begin brouwde ik ook met een weckketel , maar inderdaad koken was wat aan de krappe kant

Nu staat hij hoger dan de brouwketel en is in gebruik voor warm water om te spoelen

siliconen slangetje aan kraan ,openen en voorzichtig het water laten lopen terwijl je de siliconen slang over het mais heen beweegt , zo spat het water niet

• Amai, niks mis mee. Alleen voor het koken gaat die 1800W wat aan de krappe kant zitten. Maar voor 70 euro... als er beginners zijn die op zoek zijn naar een maisch/kookketel : dit is uw kans!

Inderdaad, voor het koken net te licht. Maar perfect voor maischen en spoelwater. Het er zo ooit 2 kunnen bestellen aan 49€/stuk.

Ook geschikt om kaas mee te maken trouwens ...

• Om nog meer misverstanden te vermijden...de john is in mijn primitieve dialect een synoniem voor de wc... enigszins beneveld door eigen brouwsels had ik onderstaande post ook zo begrepen..niet wetende hoe complex sommige van de interpersoonlijke relaties hier op het forum zijn..peace to everyone
    En excuses als dit overkwam als een olifant in de delicate porceleinwinkel van dit forum..niemand hoeft dus met forumvakantie

(Quote from HermanH)

Dit individu heb ik ook waargenomen. Hij verscheen ineens in alle stilte. Alseen volwaardig lid van de Special forces sloop hij in de presentatiezaal naar denJohn(met haar). Daar toverde hij behoedzaam iets uit zijn tas, wat later eenflesje mede bleek te zijn. Na een vlugge check met mijn buur, was mijn vermoedejuist. Hij was het. Ik blij, want ik had een biertje bij en wou dit latenproeven aan hem(niet alleen aan hem) zodat ik zijn mening zou krijgen. Toen het mijn beurt was om ereentje te schenken, was hij alweer verdwenen als sneeuw voor de zon.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

• Dus ik haalde in het toilet een fles mede uit mijn zak. Wat deed ik daar dan mee en hoe komt het dat Steinie dat kon zien? En ik neem aan dat het minstens mezcal was?

Om nog meer misverstanden te vermijden...de john is in mijn primitieve dialect een synoniem voor de wc... enigszins beneveld door eigen brouwsels had ik onderstaande post ook zo begrepen..niet wetende hoe complex sommige van de interpersoonlijke relaties hier op het forum zijn..peace to everyone
    En excuses als dit overkwam als een olifant in de delicate porceleinwinkel van dit forum..niemand hoeft dus met forumvakantie
    (Quote from Steinie)

• Dus ik haalde in het toilet een fles mede uit mijn zak. Wat deed ik daar dan mee en hoe komt het dat Steinie dat kon zien? En ik neem aan dat het minstens mezcal was?
    (Quote from janmetdepet)

En wie was die dame daarbij..en wat was haar rol...spannender dan de seizoensfinale van thuis..de verbeelding gaat soms aan de haal met een mens