Dok Noord Gent Brouwbar

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Dit weekend opent Dok Noord Brouwbar, vlakbij de Dampoort in Gent.

Woensdag zijn we met de Biervereniging al eens langsgeweest voor een preview - proeverij, en het moet gezegd: méér dan de moeite waard.

Dikke vette tip, want er is ook hip eten, naast de 30 taps. Brouwers zijn Hedonis, Pils13 en l'Arogante, maar ook andere bieren van Gentbrouwt én leuke wisselbieren op tap. Net wat Gent nodig had, en nog gevaarlijker: op maar een goeie 10' fietsen van kot.

Janos leidde ons rond en wist ook te vertellen dat het plan is ook te huurbrouwen voor derden. Installatie is gebouwd in Australie en met medewerking van Bert van BOM Brouwerij. Is ook bvb voorzien om kettle sour brews te kunnen maken ea speciallekes.

https://www.hln.be/regio/gent/…in-acec-fabriek~aeacc380/

• Sociaal proactief als ik ben mocht ik mij zondag namiddag reeds present melden. Er was Cantillon Grand Cru Bruxellensis van het vat, dus mijn eeuwige dankbaarheid en trouw is nu al verzekerd.

Bovendien heb ik op de weg daar naartoe in een Turks supermarktje Aleppo peper gevonden. Mijn dag kon niet stuk. De linkervoorband van mijn auto wel, maar gelukkig is dat niet gebeurd.

• Sociaal proactief als ik ben mocht ik mij zondag namiddag reeds present melden. Er was Cantillon Grand Cru Bruxellensis van het vat, dus mijn eeuwige dankbaarheid en trouw is nu al verzekerd.

Bovendien heb ik op de weg daar naartoe in een Turks supermarktje Aleppo peper gevonden. Mijn dag kon niet stuk. De linkervoorband van mijn auto wel, maar gelukkig is dat niet gebeurd.

Het is op zo'n 5' te voet van Gent Dampuurte statie. Je had kunnen blijven plakken en ongegeneerd zat mij tegen het lijf gelopen iets later op de dag. Maar ik begrijp je trauma, met de trein naar Gent om bier gaan, het blijft een lastige 8o.

Die kettle sour, mss heb ik me niet correct uitgedrukt: brouwer Janos (Hedonis) zei dat ze openstaan voor alles, en ze dus ook gerust dit soort zaken kunnen maken.

• Awel da vroeg ik mij nu ook af eigelijk ?.
    Zo een aanpassing is toch niet nodig?
    Gewoon naar de cct pompen lacto toevoegen, purgeren en eens de ph bereikt rustig terug pompen en koken en klaar is kees. Das nu toch ook zo moeilijk ni ?.

Maar dan heb je wel lacto in je CCT en wil je dat wel? Ik heb zelf nog nooit een Berliner Weisse gebrouwen, maar ik zou filteren naar de kookketel (die niet aanstaat) en dan wachten tot alles beneden de 50°C gekoeld is, dan lacto toevoegen en als de pH laag genoeg is, alles koken.

Recente onderwerpen

1. Onderwerp
    2. Berichten
    3. Recentste bericht
    1. Welke weg leidt het veiligst naar Rome? 11

• Kristof.anthonis
    2. Berichten
      11
      Views
      263
      11
    3. pepito