STC 1000 instellen

There are 9 replies in this Thread. The last Post () by brouwerwaldonk.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Het onderwerp staat waarschijnlijk in de verkeerde map.

Ik heb nog een reserve STC 1000 en wil die voorlopig gebruiken om een ventilator te starten om iets te koelen vanaf 50°C.

Wie kan mij in detail uitleggen hoe en tot hoe warm ik F1 instel en hoe ik F2 het begin van koelen moet instellen.

• Bedankt springerke

Gevonden op Google

De functies betekenen het volgende:

• F1: Dit is de ingestelde temperatuur welke je wilt voor het gistende bier.
    • F2: Dit is de marge waarbinnen gekoeld of verwarmd dient te worden. Deze staat

standaard op 0,5 graden C. Dus indien F1 is ingesteld op 19 graden C., wordt

er gekoeld wanneer de sensor 19,5 graden C. meet en wordt er verwarmd

wanneer de sensor18,5 graden C. meet.

• F3: Dit is de tijd in minuten dat de koeling niet werkt terwijl dit wel zou moeten.

Dit is ter bescherming van de compressor van de koelkast. Als het ledje COOL

knippert, dan wil dat zeggen dat de koelkast wel zou moeten werken maar in

verband met de instelling bij F3 tijdelijk geen stroom krijgt.

• F4: Is de temperatuur waarbij je de sensor kalibreert.
  • Neen het is niet voor mijn brouwactiviteit. Het is voor een omvormer van de zonnepanelen. Die nieuwe heeft geen inwendige koeling, en bij warm en zonnig weer wordt die warmer dan 55°C en dat verkort de levensduur van een toestel vol electronische componenten.

Ik heb in China een kleine 230V ventilator besteld die ik wil aansturen vanaf de omvormer 40°C wordt.

http://volumerate.com/product/2123hsl-2 ... detailinfo

• Vandaag is de ventilator toegekomen, het zal een heel traag vliegmachien geweest zijn.

Ik heb een probleem met het correct aansluiten om spannig op de koeling te zetten. Voor zover ik het kan begrijpen is 7 en 8 het een schakelaar die een draad onderbreekt of contact geeft

Schema

Krijgt 8, de spanning van 230 volt als er geschakeld is en krijgt de koeling fan op de andere draad rechtstreeks spanning van het stopcontact.

• 5-6 en 7-8 moet je gewoon zien als een schakelaar. De ene draad rechtstreeks naar je verwarming, de andere naar de 7 en van de 8 eveneens naar de andere aansluiting van je verwarming. Idem wat de koeling betreft.

• De koeling ventilator is gemonteerd en het werkt perfect

Er wordt geschakeld op 43°C. Dan moet het koelen beginnen. Zodra het 40°C. is geworden stopt de ventilator.

Duurtijd koelen met de ventilator tussen 1 à 2 minuten.

Duurtijd terug opwarmen van de omvormer koelplaat naar 43°C. tussen 10 en 15 minuten