vhm 2018 probleem

There are 18 replies in this Thread. The last Post () by WouterForPresident.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Beste Forumleden,

Met enige gène en met erg veel spijt, moet ik jullie melden dat het vhm 2018 helaas NIET zal kunnen doorgaan hier bij mij in Scherpenheuvel-Zichem..

Ik had er nochtans erg veel zin in en was tot enkele weken geleden al erg bezig met de voorbereidingen.. alles beetje opkuisen, dak sanitair blokje hersteld, varkensvlees voor bbq besteld bij buurvrouw, gras in de wei gemaaid om te kunnen kamperen, elektriciteit van buitenverlichting terras hersteld en steviger kabel tot daar gelegd..

Toen kwam enkele weken geleden het nieuws van mijn buurman, van wie ik het brouwhok gebruik, dat hij als 80 jarige alleenstaande te zorgbehoevend aan het worden is en dat hij na een redelijk eenzame winter in zijn behoorlijk primitieve huis ( 1 steenkoolkachel, enkel glas, hier en daar lekkend dak) had besloten om niet nog zo'n winter door te maken en dus zijn huis en grond zou verkopen om zich dan een klein appartementje/service flat te huren dicht bij alle nodige zorgvoorzieningen. Ik heb toen Walter al ingelicht van de mogelijkheid dat ik mijn brouwhok zou kunnen kwijtspelen.. ik hoopte eigenlijk dat het maar een bevlieging was, al kan ik de man zijn nood ook wel goed begrijpen. Gisteren bleek dan dat hij uiteindelijk had besloten om de stap te zetten en zijn eigendom helemaal te verkopen. Ik heb nog gepoogd en overwogen om het stukje grond met het brouwhok zelf aan te kopen zonder het woonhuis.. maar uiteindelijk heeft mijn buurman dat niet willen doen omdat hij mogelijk een betere prijs kan krijgen door het als een geheel te verkopen.. Ook dat is erg begrijpelijk..

Vanaf volgende week staat het geheel dan ook echt te koop.. Misschien komt er snel een koper, misschien duurt het lang.. misschien kan ik met de toekomstige eigenaar een gebruiks- of huurdeal sluiten, maar misschien ook niet.. maar al bij al wordt de komende tijd zo onzeker , dat ik nu liever afzie van te pogen om het vhm hier nog te laten plaatsvinden.. zelf ben ik ook al aan het piekeren waar ik mijn brouwerijtje zou kunnen onderbrengen op mijn eigen geleeg. Plaats genoeg, maar echt zonde als het zo bereikbaar en charmant naast je achtertuin ligt.. Ik ben er zelf eigenlijk redelijk kapot van.. het was en is mijn man's cave en als ik ze moet afstaan, wat redelijk waarschijnlijk is, zal dat een ferme kras op mijn ziel zijn.. laat staan dat een toekomstige eigenaar alles zou afbreken.. dan verdwijnt een zeer groot stuk van de zeer lokale geschiedenis hier.. nog los van de stress die ik krijg bij de onzekerheid over wie de nieuwe buren zullen worden.. mensen waarmee je het kan vinden of net mensen die zeuren over elk blad dat over de schutting hangt en erg vijandig zijn, mensen waarmee onze kinderen misschien goed kunnen opschieten met ouders die bierliefhebber zijn, of mensen die zich afzonderen en erg veel lawaai en ruzie maken of zich constant ergeren aan alles.. Na 15 jaar fijn en warm nabuurschap is dat wel spannend, wetend dat we ook maar 1 directe buur hebben hier..

Enfin, dit allemaal om te zeggen dat het houden van het vhm 2018 hier momenteel geen optie is in deze omstandigheden en dat ik het zelf moet ondergaan en afwachten.. Stel dat ik met de nieuwe eigenaar kan bereiken dat ik het brouwhok nog een jaar of meer kan blijven huren en gebruiken, dan wil ik in het najaar zeker echt wel terug kandideren. En dat meen ik echt wel..

Maar nu weet ik van niks, en evengoed is er eind volgende week een nieuwe eigenaar die me vriendelijk verzoekt om op korte termijn mijn boeltje te pakken..

Dat risico wil ik niet nemen.. noch voor mezelf noch voor jullie.. het overkomt me zelden dat ik moet terugkomen op mijn intenties en engagementen, maar nu moet het even wel..

De teleurstelling is mogelijk groot bij jullie, maar voor mij nog meer.. het spijt me , maten, maar in deze liepen de dingen nu eenmaal anders.. ik kan het mijn buurman ook niet kwalijk nemen.. X_X

• Jan, ik heb alle begrip voor de situatie. Soms gebeuren nu eenmaal dingen waar we zelf geen vat op hebben. :( Naast het feit dat het VHM op die dag niet kan doorgaan lijkt het me vooral heel jammer dat je je brouwruimte kwijt bent. Ik zit zelf met het probleem dat ik op 04/06 wordt geopereerd aan mijn keel en ik dus enkel in de namiddag aanwezig zou zijn (en dan waarschijnlijk ook nog niet zou mogen drinken).

Dit wil zeggen dat het VHM op 09/06 niet doorgaat en we dus voor een andere locatie en tijdstip moeten op zoek gaan. Als iemand voorstellen/tips heeft, dan hoor ik ze graag. Hier in Duisburg hebben we een paar lokalen van de gemeente en een mooie kleine zaal. Ik ga eens horen wat die kost voor een dag af te huren.

• Dit is inderdaad zeer jammer en vooral voor jou!

Ik ben hier al bijna een jaar bezig in den hof met het bouwen van een tuinhuis met overdekte terras waar er mogelijks volgend jaar een vhm kan gehouden worden maar voor dit jaar helaas nog te vroeg.

Nog iemand te tijd en goesting om dit jaar iets (simpel) te organiseren? Voorstel van cis is anders wel ok voor mij!

• Ik wil gerust het proeflokaal van de brouwerij eens ter beschikking stellen. Je mag gerust de eigen bieren proeven en je kan ook ineens de brouwerij bezoeken. Lijkt me voor mezelf ook wel eens leuk om terug met wat hobbybrouwers over bieren te discussiëren. De datum moeten we dan wel goed op voorhand afspreken zodat er die dag geen andere bezoekers zijn.

Ik hoor het wel.

grtz

Bart

• Ik wil gerust het proeflokaal van de brouwerij eens ter beschikking stellen. Je mag gerust de eigen bieren proeven en je kan ook ineens de brouwerij bezoeken. Lijkt me voor mezelf ook wel eens leuk om terug met wat hobbybrouwers over bieren te discussiëren. De datum moeten we dan wel goed op voorhand afspreken zodat er die dag geen andere bezoekers zijn.

Ik hoor het wel.

grtz

Bart

Geweldig voorstel, dacht ik zo...