BierGoeroe

There are 7 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member to leave a comment.

• In de afgelopen weken heb ik mijn oud rekenblad "BierGoeroe" nieuw leven ingeblazen en verbeterd. Je kan het downloaden vanaf de Bibliotheek via deze link. Als je nog vragen/suggesties hebt, dan hoor ik ze graag.

Bij mij werkt de link niet :(

• Ik ben de brouwplanner gewoon, maar heb toch eens een poging gedaan om in biergoeroe te werken... Ik denk dat het wat wennen is. Waarden komen wel overeen, de kleuren zou ik persoonlijk wat aanpassen. Invulvelden duidelijker inkleuren eveneens belangrijke resultaat velden zoals OG, alc%, EBC... Wel heel tof is het proefformulier onderaan! Mooi gedaan, ik geef het zeker nog meerdere kansen om parallel uit te proberen! Merci Walter!

• Kleuren mag je altijd aanpassen, er staat geen beveiliging op. Het is een beetje smaken en kleuren :) De waarden gaan grotendeels overeenkomen met Brouwplanner omdat Ronnie en ik dezelfde formules als basis gebruiken. Alleen de waarden van het spoelwater gaan verschillen omdat Ronnie daar een reserve heeft ingebouwd en ik niet.

Als je wil gaan brouwen maar er geen pc in de buurt is, dan kan je je recept als pdf afprinten. Ik heb het zo ingesteld dat het in een paar pagina's in landschapsmodus wordt afgeprint.