Tag en hashtag

There are 3 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Door het verwijderen van het Vlaamse taalpakket werkt er (opnieuw) een leuke aanvulling van de software : het taggen door hashtags te gebruiken. Dat maakt het taggen heel simpel en wat nog leuker is, de met een hashtag begonnen woorden linken meteen naar andere onderwerpen, bestanden, wikipagina's en dergelijke met dezelfde hashtag.

Voor wie hashtags nog niet kent : het is dé manier binnen twitter om inhoud aan te duiden. Je doet het door een hekje voor een woord te plaatsen zoals dit : #hashtag

De software herkent nu het woord "hashtag" als een tag en telkens men deze hashtag opnieuw gebruikt gaat de software daar een link plaatsen. Het gebruik gaat het beter duidelijk maken dan mijn uitleg denk ik.

Wel wil ik een paar afspraken maken om het geheel toch duidelijk te maken :

1. Het systeem werkt enkel met termen bestaande uit slechts 1 woord. Het heeft dus geen zin om een hashtag voor meerdere woorden te zetten, het systeem zal alleen het eerste woord koppelen. Een term als "vloeibare gist" gaat dan alleen taggen aan "vloeibaar" en dat helpt niet echt. Als het echt niet anders kan, zoals bij vloeibare gist, dan koppel je alle woorden gewoon aan elkaar met een _ : #vloeibare_gist
    2. Er moet wel een systeem in de tags blijven zitten anders wordt het een onoverzichtelijke jungle. Ik zou daarom willen vragen om niet gewoon overal tags te gaan toevoegen maar toch wat struktuur te behouden. Zaken als hopsoorten, gistsoorten, mouten en andere ingrediënten kunnen uiteraard zonder probleem, technieken ook maar dan wel de juiste benaming gebruiken. Ook bij bierstijlen even nadenken voor je een tag plaatst. Het is bijvoorbeeld tripel en niet trippel of triple.
    3. Het systeem gebruikt ook suggesties. Als je de hashtag ingeeft en een woord begint te typen, dan zal het systeem je een aantal keuzes aanbieden. Met de muis of cursor kan je dan het juiste kiezen en het systeem vult aan. Meteen ben je ook zeker of de tag juist is.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

• Walter, als ik doorklik op uw hashtags

krijg ik lege pagina met de melding:

Access denied. You’re not authorized to view this page.

Zal wel niet de bedoeling zijn zeker?