Extra Stout Rye

There are 14 replies in this Thread. The last Post () by piet_v.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Vandaag deze gebrouwen. (dag verlof genomen om de staking te mijden)

Wheat is for cakes, barley is for beer, and oats are for horses.

Untitled-7.png

• Sinds ik de speidel heb gebruik ik eigenlijk altijd dit schema (al speel ik naargelang soms met de rusttijden). Het is beta-amylase - gemengd - alfa-amylase. Volgens mij is dat redelijk standaard, niet ?

Untitled-7.png

• Zeker niet te droog. Met de gist die ik gebruik meestal tss 1.010 en 1.015 naargelang de bierstijl.

Untitled-7.png

• De M42 New World Strong Ale is de oude M07 British Ale. Volgens hun boekje heel geschikt voor een hele reeks Engelse en Amerikaanse stijlen, maar hij loopt parallel met de M36 Liberty ale, en ze lijken complementair: voor een aantal typisch Britse blonde stijlen raden ze eerder de M36 aan. Het lijkt er op dat de M42 eerder wordt aangeraden voor sterkere of drogere stijlen.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.

• Ik gebruik de M42 (en voorheen de M07) nu al enkele jaren voor alles wat ik brouw.

In donkere bieren vind ik de gist heel goed.

Voor blonde bieren ( zeker als het niet de bedoeling is dat ze sterk hoppig zijn ) vind ik het soms wat te flets smaken. Ik overweeg momenteel om daarvoor terug de Windsor in te zetten (waarschijnlijk in combinatie met een neutrale meer attenuatieve gist zoals us05 of zo).

Untitled-7.png

• Vandaag de tijd gevonden om deze te bottelen. Moest dringend gebeuren want vrijdag vertrek ik voor een weekske naar Yorkshire. Op bezoek bij de vrouw.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Untitled-7.png

• Vandaag niet gebrouwen om de staking te vermijden? :-)

Zou een mooie symbolische geste zijn: allemaal brouwen op stakingsdagen. Want écht werken is brouwen nu ook niet é...

<p>Napalm is er nog Palm.</p>