Labelen (of een andere manier)

There are 19 replies in this Thread. The last Post () by aatjebanaantje.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo!

Ons brouwerijtje is wat groter geworden en het is wat te veel werk om nog manueel etiketten te labelen.

Het probleem is dat een volautomatisch labeltiestel erg duur is. Andere methodes zoals zeefdrukken zijn ook erg duur.

Kennen jullie een goed labeltoestel dat niet te duur is? Of een andere methode waarop we zelf zouden kunnen labelen, zeefdrukken, ...

Groeten

Bart

• ik weet dat er in Nederland iemand was die hiervoor zelf een toestel had ontworpen. Hij heeft me ooit de foto's en ontwerptekeningen doorgestuurd met een uitstekende beschrijving van het nodige materiaal. Maar door tijdsgebrek ben ik er voorlopig nog niet aan toegekomen om dit zelf in elkaar te steken.

Indien je interesse hebt om dit zelf ook te proberen wil ik wel eens op zoek gaan naar de contactgegevens van deze persoon.

• Kan ik u mee helpen, het is Hopmans van op het NL forum.

Die woont vlak bij mij. Maar op het NL forum zul je die niet veel meer vinden.

Loetsj als je wilt kan ik je wel in kontakt brengen via een andere weg. Als je op het NL forum gaat zoeken vind je wel de foto's van zijn etiketeer apparaat. Als er al tekeningen van zijn, staat het allemaal in Autocad. Het is een flink knutselwerk en zeker geen kant en klare oplossing.

• Heb net op het NL forum mijn methode van etiketjes voor op de kroonkurken gepost.

Ga het hier ook effe doen:

1b590680b7e43c10777c416fd88d0d22.JPG

zijn 110 etiketjes op 1 blad A5, ref. 1860 van APLI labels.

zeer gemakkelijk, weinig werk aan, past volledig op een kleine kroonkurk.

'k wil niets anders meer!

Voor grote kroonkurken heb je de nr 1864 van APLI etiketjes van 16 x 22 mm, daar kunt ge 4 regeltjes opdrukken en langere woorden opzetten, 66 stickertjes per vel A5. Overlapt een klein beetje op de kleine kroonkurken en dat gaat eigenlijk ook heel vlotjes.

Alle etiketjes zijn netjes uitgeponst en hebben mooi afgeronde hoeken.

https://aplilabels.be/

of bij Bol.com, helaas daar koop ik nimmer of nooit nog iets.

Printer = poepsimpele canon MG5650 inkt van 123inkt.NL

Nog etwas over de Maximum lengte van een regel:

Het woord Abcdefghijkl dus 12 karakters aan elkaar of 11 met één spatie tussen 2 woordjes, kan er op. Zelfs nog één karakter meer als het niet met een hoofdletter begint.

Het lettertype hier was Calibri 8,5. Er bestaan nog smallere letters. De eerste regel niet vetjes afdrukken geeft ook langere teksten.

Dus, mensen...

waarom al dat geknoei als het zo simpel kan! :drinken:

• Onlangs een boekje gekocht 2dehands als nieuw bij hun.

Boekje was OK maar de bijhorende DVD was er niet bij...

ze wisten niet dat zulks er onlosmakelijk bijhoorde...

Was de fout van hun leverancier

Maar die doet niet de minste moeite omdat erbij te leveren, maar in feite is bol.com verantwoordelijk en zo zit ik tussen 2 kampen. Die 2e zegt dat ik het moet retourneren zonder effectief op te sturen en dan zou de betaalde som terugbetaald worden en boekje houden... enz...

maar dat is allemaal zo geautomatiseerd dat het zo maar niet gaat... ik kreeg melding "retourneren onmogelijk" om een of andere duistere reden

maar m'n centen ook nog niet terug gezien...

Een paar jaar geleden 'n Philishave scheerapparaat gekocht, de etui was er niet bij! waarschijnlijk was dit ook een reeds teruggestuurde van iemand die die etui was vergeten? afin 14 dagen verder maar ogelost. Normaal scheer ik me met met scheermes, maar had het nodig omdat ik onder 't mes moest...

• Maar zie nu pas dat je schreef:

Ik ga me zo'n apparaatje eens aanschaffen

Apparaatje??? :/ ? 't zijn velletjes blanco etiketten Walter en dat past in elke printer, inkjet of laser of lineprinter museumstuk.

• Ik heb al een paar jaar een labelprintertje Brother QL-570. Print ronde etiketjes voor kroonkurk.
    Er is een eenvoudig, praktisch lay-out programmaatje bijgeleverd. Werkt enorm goed.

(Hebben we het daar al niet eens over gehad?)

Welke etiketjes zijn dat dan, ik vind er alleen maar ronde van 12 mm en lijkt me vrij klein

• Welke etiketjes zijn dat dan, ik vind er alleen maar ronde van 12 mm en lijkt me vrij klein

Ik heb ook zo'n labelprinter QL-570, paar jaar geleden gekocht in de soldenperiode aan +/- 37 Euro. Labeltjes van 24 mm diameter zijn de DK-11218, je kan ze zelfs op ALi vinden:

https://nl.aliexpress.com/item…-Printer/32810524031.html

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Feit is, dat, als je iemand een fles cadeau doet, dat "de mens" daar altijd iets van info bij wil, dat is nu eenmaal zo...
    Trouwens: het kroonkurkje van de paterkes geeft ook info.

Ah ja, en na het etiket gelezen te hebben houdt "de mens" die fles tegen het licht.