Belgische Cascade

There are 12 replies in this Thread. The last Post () by geertm.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mijn Belgische cascade geeft wat minder citrus af dan die die ik vorig jaar kocht bij BMS. Mijn rizoom komt van bij het hoppecruyt.

Ik ga er makkelijkheidshalve van uit dat de mijne ongeveer hetzelfde is van alfazuur die van het hoppecruyt, en aangezien die van vorig jaar 6.9 % was lijkt medat logisch. Ik heb wel geen iee waar die van BMS vandaan komt

He'll has a special place for Autocorrect.

• Vorig jaar had ik Cascade van het hoppecruyt die was 8,1%. Nu is die 5,04% flink lager dus. Maar ze telen de Cascade niet zelf! Het is dus maar de vraag of die echt uit België komt.

Blijkbaar kopen ze van verschillende telers in, die van Pepito was vorig jaar dus anders als die ik had.

• Vorig jaar had ik Cascade van het hoppecruyt die was 8,1%. Nu is die 5,04% flink lager dus. Maar ze telen de Cascade niet zelf! Het is dus maar de vraag of die echt uit België komt.

Blijkbaar kopen ze van verschillende telers in, die van Pepito was vorig jaar dus anders als die ik had.

Enkel de cascade telen ze niet zelf, de rest wel. Ik heb het nog gevraagd en komt wel degelijk ook van een Belgische hoppeboer want er zat zelfs een certificaat bij.

• Mijne ook van het hoppecruyt , maar mijn oogst zit nog vers vacuum verpakt in de diepvries te wachten op een brouwbeurt.. weet dus nog niks over herkomst of alpha.. mag je er trouwens vanuit gaan dat een bepaalde hopplant elk jaar eenzelfde alpha % oplevert, of kan dit jaar na jaar verschillen naargelang temperatuur, vochtigheid, wind, insecten edm..???

• Enkel de cascade telen ze niet zelf, de rest wel. Ik heb het nog gevraagd en komt wel degelijk ook van een Belgische hoppeboer want er zat zelfs een certificaat bij.

Dat klopt en staat ook duidelijk op de website. Ik gebruik nu nog de Cascade van 2016.

• Tien dagen geleden een blondje gebrouwen met eigen gekweekte Cascade, dit jaar geoogst. Voor 24 liter bier had ik met de volgende hopgifte gewerkt: 40 gr begin koken - 40 gr 15 minuten voor einde - 40 gr 5 minuten voor einde - 40 gr op het einde van de kooktijd.

Ik heb al eens geproefd en qua bitterheid schat ik dat die in de buurt ligt van het alpha% dat Bram aangaf.

En qua smaak, bespeur ik geen toetsen van citrus bij mijn hop.