Welke kratjes

There are 49 replies in this Thread. The last Post () by Henk.meijer.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Een tijdje geleden had ik het al over de kisten van IKEA.

knagglig-lade-grenen__0311960_pe429575_s4.jpg

Heb er me zo 1 aangeschaft bij wijze van test. Viel reuze mee. Er passen exact 24 steinies in EN ze zijn makkelijk stapelbaar. Wel effe nog een paar schroefjes ter versteviging, zoals iemand eerder hier al aanhaalde. Binnenkort nog een paar gaan halen, er een laagje opzetten zodat ze wat ouder lijken (het oog wil ook wat), en mij toekomstige biertjes kunnen allemaal lekker rusten in identieke bakken.

• Maar dan moet ik Jupiler drinken :( en dan kunnen er enkel euroflesjes in. Of een bak duvel maar daar kunnen dan alleen duvelflesjes in. Met die bakken kan ik beide soorten flessen in dezelfde bakken doen, wat bordverf erop en ik kan er ook op schrijven welk bier erin zit. En dan heb ik ook weeral iets om te knutselen en dat doe ik graag.

• Ik koop deze bakken wel leeg en moet geen Jupiler drinken , en wat zijn euroflesjes ? zijn dat 25cl flessen

Deze die ik koop zijn alle voor 33cl

Maar het heeft natuurlijk wel iets zo'n houten kistjes die je dan zelf kan opmaken zoals je zelf wil

Heb daar ook al over nagedacht om er enkele zelf te maken , vind het wel tof

• Voor de 33cl's gebruik ik Steini's (= duvelflesjes) met Duvel of Achouffe of Ename bakken.

Voor de 25cl.kes zijn het Ch'ti flesjes = wegwerp uit Frankrijk, heb er de laatste jaren zo meer dan 120 verzameld, mooie flesjes en ze zijn dikwandig genoeg, nog nooit eentje gebroken, laat staan door te hoge druk gesprongen.

De bak voor die laatste is een soort goedkope versie van een Curverbak, perfecte rechthoek daarin passen 5x6=30 flesjes, de scheidingsramen snijdt ik uit biplex ofte P2 plastic platen van 1,25 x2,5 m. Voor transport kan je zo een plaat oprollen, de plaatjes en gleuven om in elkaar te schuiven, snijden makkelijk met een cuttermes.

kzal es ne foto moeten maken, heb geen smartlapphone, moet dus fototoestel eerst opladen...

maar ga eerst es zoeken denk dat ik dat al es laten zien heb, jaren geleden...

• Ik koop deze bakken wel leeg en moet geen Jupiler drinken , en wat zijn euroflesjes ?

Ik kan de bakken jammergenoeg niet leeg kopen. Euroflesjes zijn deze zoals Interbrew gebruikt.

Yup! Eigen bier hoort in een eigen bak

Dat is ook een beetje de reden waarom ik zo'n bakken zou kopen. Wat zwarte beits erover en ze kunnen mooi in de kelder worden gestapeld. Een stukje verf ik met bordverf en daar kan ik dan met krijt opschrijven wat er in de bak zit.