1e poging Iets à la Ename blond

There are 59 replies in this Thread. The last Post () by wimdm.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik ga ook es iets proberen maken van ongeveer 2,5 Vol% zoals die Vedett met lichtblauw etiket.

Maar helaas tegen dat het gebrouwen zal zijn (nu is het geen weer om langer dan 1 minuut in m'n tuinhuis te blijven!) en op dronk zal zijn , zal 't nie meer nodig zijn.

Dus tegen volgende lente. iemand suggeties?

Je suis Charlie

In de hel is geen Bier,
    Daarom brouw ik het Hier!

• Oppassen met 100% Munich, van sommige mouterijen is die niet geschikt voor een 100% stort. Maar in een licht bier ga je zeker ook nog wat body en smaak toevoegen. Het is niet alleen voor de kleur.

50% is meestal ok.

• Ronnie, zijn gisteren hier te Oudenaarde nog iets gaan eten in 't Verloren Hart. Het vergelijk gemaakt tussen een tripel en een blonde Ename. De blonde Ename was veel minder kruidig en veel lekkerder dan de tripel, allé, in mijn ogen hé.. :-)

ename_vs_tripel.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

The post was edited 2 times, last by HermanH ().

• Yep! inderdaad, de gewone Ename Blond vindt ik ook heel wat lekkerder dan den tripel!

Ook de achtergrond lijkt OK !

Den achtergrond? Die was een uur later al zat, of was ik het zo te zien aan het bewogen beeld...? :-)

verloren_hart_IC.jpg

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

The post was edited 1 time, last by HermanH ().

• De voorgrond is precies een uit de kluiten gewassen milk stout. :)

Haha, zou kunnen, maar smaken verschillen hé... :-)

• Ik hou ook wel van een goeie Irish Coffee. :thumbup:

Yep, altijd lekker om een maaltijd mee af te sluiten hé, en na een paar van die dingen wordt mijn "voetquote" (hieronder) zeker werkelijkheid, al is het geen bier... :-)

• Als grote fan van Ename wil ik dit recept van Ronnie ook eens proberen maar welke hop zou ik gebruiken want die Record hop kan ik nergens vinden, eventueel Northern Brewer? En ik dacht om die 6-row Pilsmout te vervangen door Pale Ale mout van Dingemans of is dit geen goed idee?