Vayamundo Brouwwedstrijd

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Zijn er nog brouwers die hebben meegedaan aan de hobbybrouwwedstrijd van Vayamundo? http://www.tobeerornottobeer.be/beer-or-not-beer-editie-2017

Dit weekend was de finale in Houffalize en door 12 juryleden (zythologen of brouwers) werd er een bier gekozen die het volgende jaar in hun vakantiefilialen zal verkocht worden.

Ik kreeg bericht dat ik 3de werd. Dus al bij al wel redelijk blij met het resultaat. (en een weekend zee of ardennen rijker :))

Mijn bier was een saison met zelfgekweekte Cascade en Amarillo dryhop.

Van 2 juryleden kreeg ik reactie op Facebook. De ene vertelde me dat de top 3 echt heel dicht bij elkaar lag en het niveau echt zeer hoog lag dit jaar.

En van een ander jurylid (bekend brouwer) kreeg ik de reactie dat mijn bier technisch het beste was maar ze gekozen hebben voor het commerciële (en minder hoppig).

• Bedankt voor de felicitaties!

Een belle saison gist, 30ibu, 14 ebc en 2g/l dryhop zijn nu niet direct kenmerken van een commercieel over the top bier.

Soit het winnende bier zal meer dan waarschijnlijk ook wel een lekker bier zijn. Proficiat aan de winnaar en volgende keer misschien meer geluk. Recept zal ik wel nog eens posten maar staat nu nog in yabs en die heeft geen forum lay-out meer.