Het "te koop" gedeelte

There are 18 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik merk vaak op dat er mensen zich registreren gewoon voor een advertentie te plaatsen in het "Te koop" gedeelte. Nadien reageren ze niet op vragen en zie je ze ook nooit meer terug. Mijn opzet van het "te koop" gedeelte was dat leden hier dingen te koop konden aanbieden, niet het openen van een 2dehands.be

Daarom gooi ik een vraag op het forum : ik zit met het idee om het "te koop" gedeelte van het forum enkel open te stellen voor advertenties van postende leden. Niet postende leden zullen de advertenties kunnen zien en er ook op kunnen antwoorden maar er geen zelf kunnen plaatsen.

Wat denken jullie?

• Voila, een paar aanpassingen gedaan. Vanaf nu kan je pas onderwerpen plaatsen in "Te Koop" als je meer als 5 posts hebt geplaatst. De onderwerpen lezen kan iedereen, alsook erop antwoorden.

Als iedereen eens wil testen of hij via deze link naar het forumonderdeel kan gaan?

Ik ben misschien wat laat met mijn antwoord, maar ik zou gaan voor een aantal maanden registratie.

Waarom? Omdat er steeds op een forum meer lezers zijn dan posters. Als je deze allemaal gaat uitsluiten....

Aan de andere kant kan het lid zich eens voorstellen en dan reageren op de verwelkomingen. Dan heb je algauw 5 posts.:/

• Ik zie het probleem niet echt. Soms bieden microbrouwerijen hier interessant materiaal aan, waarmee de forumleden een koopje kunnen doen. Wat is daar mis mee?

Probleem is dat sommigen adverteren en dan niet meer antwoorden op vragen op hun advertentie zoals Walter ook in zijn originele post aangeeft. Persoonlijk vind ik ook dat het hier geen advertentie site alla 2dehands of eBay moet worden.

Ik vermoed trouwens wel dat als een micro-brouwerij hier iets plaatst, ze ofwel actief zijn op het forum, ofwel degelijke contactgegevens vermelden.

Aangezien ik zelf niet vaak berichten post of beantwoord misschien eerder kijken naar hoelang iemand al geregistreerd is? Of, als het zou kunnen, zien hoe regelmatig iemand inlogt op het forum?

Maar zoals nu die 5 berichten zal misschien ook reeds volstaan ;-)

• Probleem is dat sommigen adverteren en dan niet meer antwoorden op vragen op hun advertentie zoals Walter ook in zijn originele post aangeeft. Persoonlijk vind ik ook dat het hier geen advertentie site alla 2dehands of eBay moet worden.

Ik vermoed trouwens wel dat als een micro-brouwerij hier iets plaatst, ze ofwel actief zijn op het forum, ofwel degelijke contactgegevens vermelden.

Het is juist dat je die microbrouwerijen (was maar een voorbeeld hoor, maar vind het wel altijd interessant als die opduiken ;) ) rechtstreeks moet contacteren via hun email. Dat is zo. Maar die doen wel de moeite om de hobbyliefhebbers via dit forum rechtstreeks te bereiken. Is dat verkeerd? We kunnen er als liefhebbers toch alleen maar voordeel mee doen?

En ja, die mannen/vrouwen gaan niet dagelijks 5 keer inloggen op dit forum om te zien of er al een reactie is. Ik kan dat ergens begrijpen. Maar als de forumleden daarmee interessant materiaal kunnen aanschaffen, waarom dan regeltjes uitvinden om die outsiders uit te sluiten?

• Ik snap je punt.

Misschien dat de regel kan aangepast worden als er een mailtje naar de beheerder gestuurd w met correcte contactgegevens? Of misschien kan een ander systeem?

Ik weet het ook niet zo direct maar vind het ook wel redelijk enerverend dat sommigen hier iets te koop stellen zonder veel details, zonder degelijke contactgegevens en nadien hoor je niets meer van hen.

• Het grote probleem is mensen die zich aanmelden op het forum, een advertentie posten en dan nooit meer iets van zich laten horen. Leden proberen er contact mee op te nemen maar zonder resultaat. Daarom dus die "regel". Microbrouwerijen of dergelijke die interessante aanbiedingen hebben voor leden kunnen altijd contact met mij opnemen. Indien gepast, en geen verdoken reclame, is er altijd plaats voor op het forum (zoals forumlid Sofie die regelmatig vaten te koop had).