bulldog beer brewer timer

There are 23 replies in this Thread. The last Post () by mbroek.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• ik heb sinds een maand een bulldog brewer .

maar als ik de temperatuur voor het koken op 100 gr zet dan werkt de timer niet ?

hij komt wel aan de kook en wisselt af 99/100 gr maar geen timing.

bij het maichen werkt het wel .

iemand zelfde probleem?

• Zet hem eens in °C ipv grammen :rofl:

Maw je moet zelf de tijd bij houden?

Ik heb geen bulldog brewer maar iemand zal je wel kunnen helpen...

ja grammen :) graden dus .

nee timer werkt niet en hij geraakt ook maar tot 99graden pomp was al na 20 min kapot

tot nu toe ben ik er absoluut niet tevreden over ze mogen hem terugnemen

• nee timer werkt niet en hij geraakt ook maar tot 99graden pomp was al na 20 min kapot

Je moet de temperatuur instellen op 104°C, dan kookt hij. De pomp is niet geschikt om kokend wort mee rond te pompen, die dient enkel voor het maischen.

Wel jammer dat er van de Bulldog Brewer geen deftige handleiding bestaat waar die dingen deftig in worden uitgelegd, ik heb het meeste moeten opzoeken op engelse fora.

• ik heb in voorbereiding van mijn aankoop van de easybrewer een en ander over die dingen gelezen. de timer loopt pas als de ingestelde temperatuur is bereikt.

Als hij de 100 niet haalt zal de timer nooit beginnen lopen, misschien eens testen, zoals hierboven gesuggereerd, om hem hoger in te stellen. Als hij effectief over de 100 geraakt, dan is er een ander probleem. Geraakt hij er niet over, dan zal de timer nooit lopen, en dan kun je best eens opzoeken hoe je de temperatuursensor kan calibreren, dat is blijkbaar mogelijk.

• ik stel hem in om 102 maar komt maar op 99/ 100 op en af dus timer loopt niet. heb al filmpjes gezien waar hij over de 100 gaat en timed. heb de pomp gebruikt bij het maischen en was op de eerste stap en na een korte tijd was het over en uit :)

• Is hij op dit moment effectief aan het koken? Als de bulldog te weinig vermogen heeft, en dus effectief tussen 99 en 100 graden blijft steken, kan het helpen om hem te isoleren met bv radiatorfolie.

hallo hij komt tot 99/100 en hij kookt wel maar de timer begint dan niet te lopen .

heb deze dubbel geisoleerd met radiatorfolie .

• hallo hij komt tot 99/100 en hij kookt wel maar de timer begint dan niet te lopen .

heb deze dubbel geisoleerd met radiatorfolie .

dan zou ik de temperatuur ook eens nameten met een andere externe thermometer. Wort (suikerwater dus) kookt op een iets hogere temperatuur dan 100 graden, maar dat scheelt niet heel veel. Aangezien het wort kookt, en de temperatuur af en toe 99 graden aangeeft, lijkt het mij dat de thermometer slecht geijkt is. Misschien eens proberen om de temperatuur op 99 graden te zetten, en kijken of hij dan nog kookt?

• ik stel hem in om 102 maar komt maar op 99/ 100 op en af dus timer loopt niet. heb al filmpjes gezien waar hij over de 100 gaat en timed. heb de pomp gebruikt bij het maischen en was op de eerste stap en na een korte tijd was het over en uit :)

Dan denk ik dat er iets defect is bij jouw toestel. Heb je al contact opgenomen met de leverancier?

dus de thermostaat detecteert de ingestelde temperatuur niet, en dan loopt de timer logischerwijs niet. Ik blijf er bij dat je best eens met een andere thermometer meet welke temperatuur er werkelijk is als hij 100 aangeeft, en dat je dan de thermostaat navenant calibreert. Bij de arsegan doe je dat door - en + tesamen In te drukken, en dan het aantal graden correctie in te geven (tussen -10 en +10, dus je geeft eigenlijk een offset aan ) Dan zal hij effectief 102 lezen bij 102 , en wel timen.

Edit : bij de brew monk is het principe hetzelfde blijkbaar. Zie de handleiding die steinie in. De bibliotheek gezet heeft, punt 4 onder 2.5.1.

• klopt kan de temp regelen maar op mijn externe meter geeft hij 99.7 aan en zelfs als ik dan op de bulldog de temp calibreer tot dezelfde temp als de externe meter en hem dan instel op 102 graden geraakt de bulldog niet hoger dan 99.5 graden dus hij geraakt niet over de 100 en alsook als je bv hem dan instelt op 99 spring hij op boiling maar valt de rollende kook direct weg ? waar je hem instelt op 102 en de timer niet fungeert maar de bulldog uiteraard blijft koken op 99.7 , komen andere bulldogs boven de 100gr? en als deze de temp heeft bereikt blijft hij dan koken ? of gewoon instellen op 102 en externe timer erbij?

• yep heb een rollende kook . maar wil zeggen dat je hem op 102 moet zetten voor de kook rollend te houden en dan werkt de timer ook niet ... toch niet wat het moet zijn. ga hem morgen terugsturen heb met brouwmarkt gebeld ze gaan hem nakijken

• ja ma ik ga ervan uit dat dit deftig moet werken anders heeft de timer geen nut , alsook dat hij enkel blijft koken op 102 vind ik raar, + heb ik ook hevige condensvorming achter het display met momenten zoveel dat het scherm nauwelijks zichtbaar is , dit allemaal te samen geeft mijn vertrouwen in de bulldog toch een deuk en ben ik niet zo overtuigd als verwacht .

afwachten wat de bevindingen van brouwmarkt zijn want ik zou graag nog een biertje brouwen :)

• alsook dat hij enkel blijft koken op 102 vind ik raar

Dat is het eigenlijk niet. Als je de temperatuur zou zetten op 100°C dan zit je te kort aan tegen de temperatuur waarbij de thermostaat zou afspringen. Daarom zet je hem op 102°C. Dat de timer op dat moment niet werkt is natuurlijk iets anders.

heb ik ook hevige condensvorming achter het display met momenten zoveel dat het scherm nauwelijks zichtbaar is

Dat zou dus niet mogen. Ik heb geen last van condens bij het gebruik van de Bulldog.

afwachten wat de bevindingen van brouwmarkt zijn

Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen.

• Dat is het eigenlijk niet. Als je de temperatuur zou zetten op 100°C dan zit je te kort aan tegen de temperatuur waarbij de thermostaat zou afspringen. Daarom zet je hem op 102°C. Dat de timer op dat moment niet werkt is natuurlijk iets anders.

Dat zou dus niet mogen. Ik heb geen last van condens bij het gebruik van de Bulldog.

Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen.

dank u

• yep heb een rollende kook . maar wil zeggen dat je hem op 102 moet zetten voor de kook rollend te houden en dan werkt de timer ook niet ... toch niet wat het moet zijn. ga hem morgen terugsturen heb met brouwmarkt gebeld ze gaan hem nakijken

Ik gebruik zelf een eigenbouw RIMS met eigen software. Hierin stel je de kooktemperatuur in op 99 graden. Eens je die bereikt hebt gaat de kooktimer lopen. De echte kooktemperatuur varieert wat met de luchtdruk. Ook is de hoogte waar je woont van belang, in de Hoge Venen heb je een lager kookpunt dan op zeeniveau.