Ss Brewing FTSs Temperatuurregeling

There are 10 replies in this Thread. The last Post () by Ronnie.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Voor mijn proefbrouwsels gebruik ik een 60-liter CCT van Ss Brewing Technologies. Daarvoor heb ik ook de FTSs Temperatuurregeling. Welnu, de controler daarvan (zie foto) slaat tilt: hij geeft aan dat de actuele temperatuur 90°C is...

Omdat hij ingesteld is op 20°C is hij dus voortdurend aan het koelen, met als gevolg dat de effectieve temperatuur van de CCT intussen gedaald is tot 10°C (gem

eten met een andere thermometer), terwijl de controler blijft aangeven dat hij 90°C is.

Mijn vraag: wie kan mij helpen dit op te lossen?

Merci alvast!

Gert

• Heb er ook zo een die m'n CCT controleert, heb efkes draadjes van de sensor losgeschroefd en met ohm meter gemeten, mat ongeveer 17 kOhm zoals ie daar lag in frisse kamer.

Dan de sensor efkes onder m'n tong gehouden, mat dan rond de 9 kOhm, het is dus een NTC = Negatieve Temp Coëfficiënt Resistance.

Dus geen DS18B20 zoals Serge zegt, want dat is een chip die met een 64 bits code werkt...

Dus als je ongeveer in de richting van mijn meting meet is het de module die naar de Fillistijnen is.

• Ik denk idd ook dat het iets te maken heeft met de sensor ...

Wat zegt de temperatuur als je de sensor los maakt van de regeling? Als die dan ook 90° zegt, dan is de kans heel erg groot dat het de sensor is ...

• - sensor zit vast aan de controler (kan niet losgemaakt worden). De draadjes zijn niet los te schroeven (Ronnie zal dan andere controler hebben?)

inderdaad, de mijne heb ik apart gekocht, bij Ali, merk is DC RINGDER, made in China, heeft een sensor met 2 draden ('t is een weerstand die varieert volgens de T°).

Een met een DS18B20 heeft 3 draden: een +, een - (=ground) en een output.

• Als je 3 draden ziet bij open snijden mantelisolatie is het een DS18B20.

Dat is complexer om te meten of ie kapot is of niet.

Ik heb wel nog DS18B20 in reserve liggen, met draad er aan en met metalen hermetische huls rond de sensor. Ge moogt er zo een hebben als je wil gewone enveloppe brief moet kunnen denk ik.