Ispindel

There are 128 replies in this Thread. The last Post () by Gert.H.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik haal dit onderwerp nog even van onder het stof. Het interesseert me wel om zo'n Ispindel te hebben en ik wil die eventueel ook wel zelf assembleren maar ik ben dus een absolute n00b in electronica. Solderen heb ik nog nooit gedaan en ik heb zelfs geen soldeerbout.

Mijn vraag is : moet ik die Ispindel zelf assembleren en is daar solderen bij vereist?

Kijk eens op ispindel.nl

• Nee, de kalibratie doe je voor het eerste gebruik. In mijn iSpindel zit mijn module redelijk vast, maar bij mijn eerste had ik een klein foutje gemaakt en dan zat de print met alle elektronica een beetje los in de koker. In dat geval kon hij iets draaien en kon de kalibratie wel iets afwijken, want onderaan de koker moet je loden bolletjes kleven om hem een bepaalde hoek te geven wanneer hij in het wort drijft. Dus in principe, wanneer alles goed vast zit, moet je slechts 1 keer kalibreren en dat is het.

Een volle batterij gaat gemakkelijk 3 weken mee, dus hij blijft zeker werken gedurende het totale vergistingsproces.

• De batterij in mijn iSpindel is een ART 18650. Dat is een Li-Ion batterij van 3,7V en 6800 mAh.

Bij volledige pakketen wordt soms ook een gelijkaardige batterij meegeleverd die iets minder mAh capaciteit heeft, maar dat is nog altijd voldoende om de iSpindel gedurende enkele weken in bedrijf te houden. In elk geval altijd voldoende om het hele proces te werken.