WSC Connect - testers gezocht

There are 20 replies in this Thread. The last Post () by bm9176.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik heb het forum uitgerust met een push-message systeem. Dit wil concreet zeggen dat je meldingen van het forum kan krijgen op je smartphone als er nieuwe berichten zijn.

Hoe werkt het?

1. Allereerst moet je de app "WSC Connect" downloaden en installeren op je smartphone. Voorlopig is er enkel een versie voor android, een versie voor apple zou in de maak zijn.
    2. Je opent de app op je smartphone en gaat op zoek naar het forum in de lijst. We staan er in met "Vlaams Hobbybrouw Forum" en het welbekende logo van de leeuwtjes met de roerstok.
    3. Je selecteerd het forum en vult je login gegevens in. Dit zijn je gebruikersnaam + wachtwoord van dit forum.
    4. Eenmaal aangemeld zal je push berichten op je smartphone krijgen als er nieuwe berichten zijn in onderwerpen en fora die jij volgt.

Hoe stel je op het forum meldingen in?

• Ga naar een forum dat je wil volgen, bijvoorbeeld "Mijn Bier" in de categorie "Inbox".
    • Links bovenaan vind je een vlagje dat je kan aanvinken :

• Als je hier op klikt krijg je dit menu :

• Vink aan dat je het forum wil volgen door de optie "Watch this forum" aan te vinken. "Ontvang meldingen voor nieuwe onderwerpen" hoef je niet aan te vinken.
    • Eenmaal dit gedaan ontvang je vanaf nu een melding voor elk nieuw bericht of onderwerp dat in dat forum wordt aangemaakt.
  • Jammergenoeg wel. Gelukkig zijn het er niet zoveel ;) Het voordeel is dan wel weer dat je bepaalde fora kan uitsluiten.

Nog iets : in je persoonlijke instellingen zijn er een paar dingen bijgekomen.

Je hebt nu een extra item in het menu, "WSC-Connect". Hiermee kan je zien welke smartphones er aan je forumaccount zijn gekoppeld via de app :

En je kan de apparaten ook uitloggen.

• Gewoon in Instellingen - Meldingen. Daar kan je verschillende meldingen aanduiden. Het zijn dan wel telkens mails die je op je smartphone krijgt. Of is dit misschien iets heel anders dan WSC-Connect?

• Gewoon in Instellingen - Meldingen. Daar kan je verschillende meldingen aanduiden. Het zijn dan wel telkens mails die je op je smartphone krijgt. Of is dit misschien iets heel anders dan WSC-Connect?

Sinds de installatie van WSC-Connect, bleef het verdacht stil op mijn smartphone. Geen meldingen meer. Dan maar eens op zoek gegaan naar de oorzaak. Waar zaten de mails, in mijn spamfolder Hotmail. Toevallige samenloop van omstandigheden?.....:/

• Of is dit misschien iets heel anders dan WSC-Connect?

Ja, de WSC-Connect is een app die je download via Google Playstore. Ondertussen staat het een dag of 10 op mijn smartphone en ik moet zeggen dat het wel makkelijk is. Het geeft je een bericht als er nieuwe posts zijn op het forum en zelfs een sneak preview. Het testen alleszins waard.

Waar zaten de mails, in mijn spamfolder Hotmail. Toevallige samenloop van omstandigheden

Ik denk het wel. (allez ik hoop het toch) Er zijn nog al leden die me hadden gemeld dat de mails van het forum recht in hun spamfolder terecht kwamen. Ik moet eens werk maken van het e-mail systeem van de software en er een deftig mailadres aan koppelen. :/

• Ja, de WSC-Connect is een app die je download via Google Playstore.

Allereerst moet je de app "WSC Connect" downloaden en installeren op je smartphone. Voorlopig is er enkel een versie voor android, een versie voor apple zou in de maak zijn.

Enkel voorlopig, voor android beschikbaar denk ik.:grumpycat:

• Je weet niet wat je mist?

Toch wel : niks. ;) Ben geen appelman. Overpriced en overrated. Let op, ik ben ook geen samsung fan : zelfde laken een broek. Sinds een paar jaar heb ik enkel maar Huawei smartphones gebruikt en die doen exact hetzelfde als de twee bovenstaande merken maar aan een gevoelig lagere prijs.

PC's van 't zelfde : zowel Apple als Windows PC's zijn veel te duur voor wat ze moeten doen. Ik heb vorige week een chromebook gekocht. Start op in minder dan 5 seconden, batterij gaat meer als 8 uur mee en hij kost minder dan 400 euro. Buiten gamen is er niks dat ik niet op deze chromebook kan doen. Ok, sommige appicaties kan je niet gebruiken omdat je ze moet installeren (wat niet gaat bij een chromebook) maar eerlijk gezegd zijn er genoeg alternatieven. En sinds vorig jaar is Google bezig om alle courante modellen chromebook van de juiste software te voorzien om ook android apps te kunnen installeren. Op die manier kan je zelfs Beersmith gebruiken als je dat wil.

De enige reden waarvoor ik nog een dure PC zou kopen is vanwege de games die mijn zoon speelt (Dark Souls, The Whitcher, Call Of Duty, Battlefield, ...). Maar de pc die je daarvoor nodig hebt is nogal specifiek en valt daarom voor mij buiten de vergelijking.

Maar iedereen gebruikt de hard/software die hij zelf wil. Kwestie van smaak en kleur.

Dit gezegd : ik ga regelmatig kijken bij de WSC app of hij nu ook bestaat voor iPhones. Eenmaal het geval laat ik zeker iets weten.