chloorgas

There are 7 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• De eerste keer dat ik hiermee werd geconfronteerd was toen mijn moeder 30 jaar geleden dacht hiermee een super-reinigingsmiddel te creëren. Gelukkig was het in het een goed verluchte ruimte, met een beetje hoesten was ze er vanaf, maar ze was toch flink geschrokken. Heb het dan zelf nog met opzet gebruikt om het kippenhok te desinfecteren nadat de kippen geslacht waren.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.

• Je komt het regelmatig tegen. Je moet inderdaad oppassen om geen zuren en basen met elkaar te gaan mengen om er reinigingsmiddelen mee te maken.

Ik zweer bij javeltabletten + huishoudsoda om het zware werk mee te doen. Er is weinig dat daar tegen bestand is. Naspoelen met licht aangezuurd water (eerst laten uitlekken) en alles is spic en span.

• Wel opletten met chloor en rvs, die spelen niet zo goed samen.

Daar heb je gelijk in. Met mijn inox hevel moet ik oppassen om die er niet te lang in te laten. Wat ik doe is ermee de javeloplossing van mijn gistvat naar de gootsteen hevelen. Dan is hij meteen ook proper en ontsmet.

Belangrijk bij het gebruik van chloorhoudende producten is dat je steeds goed naspoelt! Chloor in uw bier is geen plezier ;)