Arsegan Easybrew-30 Alles-In-Eén Brouwinstallatie

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Ik denk dat ik deze eerder ga gebruiken als het eens last minute snel moet gaan.

Je zal zien dat je vrij snel met de nieuwe installatie overweg zal kunnen en je oude naar een vergeethoekje gaat verhuizen. Enige tip die ik kan geven is om de aanwezige bazookafilter te vervangen door een filterheks.

• Omdat mijn vrouw geen kerst/verjaardagscadeau voor mij kan vinden dacht ik om mezelf een Alles-in-één brouwsysteem cadeau te doen.

Eerst dacht ik ook aan de Arsegan Easybrew-30 maar deze blijkt pas leverbaar te zijn vanaf de 2de helft van januari.

Ik heb ook nog een tijdje overwogen om de Brewster Beacon aan te schaffen maar ook is hiervan de levering pas 2de helft van februari!

De derde optie is de Brew Monk en deze is wel op voorraad en vandaag geven ze 10% blackfriday korting!

Voor zover ik heb kunnen terugvinden op internet zijn bovenstaande modellen zeer vergelijkbaar en zitten de verschillen in kleine details zoals een filterplaat en een aftapkraan.

Wat denken jullie zou ik dan toch voor de Brew Monk gaan?

• Wat denken jullie zou ik dan toch voor de Brew Monk gaan?

Ik zou je dat zeker aanraden. Zelf heb ik geen Brew Monk (maar wel een soortgelijk systeem) maar er zijn hier verschillende Brew Monk gebruikers die zeer tevreden zijn.

Bovendien is de leverancier Brouwland en daar kan je zeker altijd terecht in geval van problemen.

Eerst dacht ik ook aan de Arsegan Easybrew-30 maar deze blijkt pas leverbaar te zijn vanaf de 2de helft van januari.

Ik heb ook nog een tijdje overwogen om de Brewster Beacon aan te schaffen maar ook is hiervan de levering pas 2de helft van februari!

Zelfs deze data zou ik met een korrel zout nemen als je weet dat er al mensen zijn die sinds mei op deze toestellen aan het wachten zijn. En een bedrijf dat zich zo moeilijk aan iets simpels als een leverdatum kan houden... ik kan me voorstellen wat het zal geven als je daar dan eens brokken aan hebt =O

• Ok het is de Brew Monk geworden.

Sorry Walter maar ik heb hem niet bij Brouwland besteld omdat hij bij hen pas 14/12 terug op voorraad zou zijn en aangezien je zelf al zei dat je de leveringsdata met een korreltje zout moet nemen heb ik hem toch maar bij Unibrew-Nederland besteld en deze zou morgen al geleverd worden.

• Is het al de nieuwe versie met gekanteld display?

En inderdaad al uitverkocht op de website maar wel nog te koop in de shop bij BL.

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Vandaag nav van melding op NL forum ook even met Braumarkt gebeld, en heel vriendelijk geholpen geweest. Mijn mails van november waren blijkbaar bij een medewerker terecht gekomen die er niet meer werkt. Vreemd dat zo'n ticket dan opeens kan 'verdwijnen'. Maar bon, uiteindelijk blijkt inderdaad de Easybrew+ 30 nu bij douane te zitten, na de nieuwe productiebatch bij hun leverancier, en is de Beacon (had daarvoor geopteerd na hun melding van vertraging) pas leverbaar eind febr - of maart. Dan maar terug voor de Easybrew met mantel en waardebon gekozen.

Hopelijk lukt het nu wel en kan ik er in februari mee aan de slag.Een pluim voor de vriendelijke dame, die zich uitputte in excuses en mijn mail opgezocht heeft. Als het goed is, mag het ook gezegd..

<p>Napalm is er nog Palm.</p>

• Ik ben nu wel blij dat ik toch voor de Brew Monk heb gekozen bij Unibrew-Nederland. Ondertussen al 4 biertjes verder en de 5de is waarschijnlijk voor nu zaterdag. Alléén slaag ik er nog niet in om een programma als recept te bewaren daarvoor vind ik de beknopte handleiding niet zo duidelijk. :focus:

• Alléén slaag ik er nog niet in om een programma als recept te bewaren daarvoor vind ik de beknopte handleiding niet zo duidelijk. :focus:

Als je alle gegevens hebt ingevuld in automatische modus druk je op STOP tot blank page verschijnt. Druk op MANUAL. Druk 5sec op MANUAL Schakel de Monk uit en terug aan. Druk op auto en het programma staat klaar om te starten En is opgeslagen. .

• Als je alle gegevens hebt ingevuld in automatische modus druk je op STOP tot blank page verschijnt. Druk op MANUAL. Druk 5sec op MANUAL Schakel de Monk uit en terug aan. Druk op auto en het programma staat klaar om te starten En is opgeslagen. .

Ja dit lukt wel maar dan heb je enkel het laatste programma bewaard maar je zou tot 9 recepten (programmas) moeten kunnen bewaren en terug oproepen maar daar sla ik niet in.

Als ik de POWER en TIMER gelijktijdig indruk voor 5 sec dan gebeurt er niets zelfs niet als ik deze langer inhoud.

• Je moet op blank page staan en dan zou je inderdaad gewoon 5 sec op POWER en TIMER gelijktijdig moeten drukken. Loslaten en dan kan je je programma kiezen met de + en -. Lukt dat niet dan zal je even moeten binnenspringen bij je leverancier.

• Je moet op blank page staan en dan zou je inderdaad gewoon 5 sec op POWER en TIMER gelijktijdig moeten drukken. Loslaten en dan kan je je programma kiezen met de + en -. Lukt dat niet dan zal je even moeten binnenspringen bij je leverancier.

'k moet wel zeggen dat het moeilijk is om deze beide toetsen in te drukken zonder dat de ketel verschuift. Ik vind de toetsen nogal stroef. Misschien moet ik eens de ketel proberen blokkeren?

Op termijn zou ik eventueel de controller willen vervangen door een smartPID (

) of iets dergelijks.

Iemand daar al ervaring mee?

• Ja dit lukt wel maar dan heb je enkel het laatste programma bewaard maar je zou tot 9 recepten (programmas) moeten kunnen bewaren en terug oproepen maar daar sla ik niet in.

Ben je daar zeker van?

Zoals ik hem begrepen heb, kan je tot 9 processtappen programmeren, zijnde 1 recept.

Nu los daarvan ben ik na de eerste keer al gestopt met dat automatisch programmeren aangezien ikzelf altijd bij de ketel sta en ik het even handig vind om gewoon de volgende stap manueel in te zetten...

Maar dat is uiteraard voorkeur

Vergisting VanneSmied - Bosberry
    VanneSmied - Framberry
    VanneSmied - Frambos
    Op fles VanneSmied - Tripel
    VanneSmied - Doppelbock
    VanneSmied - APA
    Planning /
  • Ben je daar zeker van?

Zoals ik hem begrepen heb, kan je tot 9 processtappen programmeren, zijnde 1 recept.

Nu los daarvan ben ik na de eerste keer al gestopt met dat automatisch programmeren aangezien ikzelf altijd bij de ketel sta en ik het even handig vind om gewoon de volgende stap manueel in te zetten...

Volgens de handleiding (zie mijn screenshot in de vorige post) zou je wel degelijk tot 9 recepten kunnen bewaren. Maar voorlopig gebruik ik ook de manuele methode.

Heb ook nog een filmpje gevonden van de Brewster beacon (gelijkaardige All-in-1):

Zal het volgend weekend nog eens proberen.

• Ben je daar zeker van?

Neen, geen 9 recepten maar wel 10. Dit is een kleine vergissing in de handleiding. Je kan dus je recepten ordenen van 0 tot 9 en dat zijn dan 10 recepten.;)

Dat is iedereen zijn keuze maar het is toch handig als je de programmatie eens doorhebt.

• Volgens de handleiding (zie mijn screenshot in de vorige post) zou je wel degelijk tot 9 recepten kunnen bewaren. Maar voorlopig gebruik ik ook de manuele methode.

Heb ook nog een filmpje gevonden van de Brewster beacon (gelijkaardige All-in-1):

Zal het volgend weekend nog eens proberen.

Ik heb het dit weekend nog eens geprobeerd maar als ik 5 sec op POWER en TIMER gelijktijdig druk dan krijg ik gewoon alles te zien op de display en doet hij verder niets tot ik op STOP druk.

Zal hem dan maar verder gewoon in manuele mode gebruiken want voor de rest werkt hij wel prima en het bewaren van recepten had misschien wel handig geweest maar niet noodzakelijk.

• Ik heb het dit weekend nog eens geprobeerd maar als ik 5 sec op POWER en TIMER gelijktijdig druk dan krijg ik gewoon alles te zien op de display en doet hij verder niets tot ik op STOP druk.

Vreemd. Je moet dit doen vanuit "Blank Page" dus gewoon de ketel opzetten en daarna op de twee knoppen gelijktijdig +/-5 sec drukken en loslaten. Als dit niet lukt moet je terug met je ketel.:/

• Ik heb de mijne ook binnen, en vorige zaterdag voor het eerst getest met een 20 litertjes Rodenbach. Een beetje zoeken toch, vooral dat programmeren, die 9 stappen, en hoe je de laatste overslaat, of tijdens het maischen corrigeert (vooral de wattage, zeker ook tijdens koken), is nog niet volledig in mijn grijs circuit opgeslagen.

Wel tevreden van de recordtijd in opwarmen, en de snelle tijd naar koken toe. Voor spoelen gebruik ik mijn veranda-spanband-ratel-takel, zoals in m'n Rims. Ook het kuisen ging zeer vlot. Koelen voorlopig met m'n oude koperen spiraalkoeler, die is langer dan dat rvs niemendalletje. Vanaf 85° de pomp aangezet. Zou pomp dus echt geen kokend wort verdragen? Geen keramisch materiaal?

Het peilglas tussen de kraan monteren ging niet zonder dat er wat lekkage was (siliconering moet toch wat steviger samengedrukt worden aan binnenkant ketel), blijkbaar moet er toch nog wat bijgespannen worden met de moer die op het kraantje zelf zit. Staat niet met zoveel woorden op de montagetekening.

Uiteindelijk aan een iets beter rendement geraakt dan met de oude Rims, maar ook omdat ik tijdens maischen met de refractometer de SG bijhoud, en blijf maischen tot een constant SG.

Al bij al zeker en vast z'n centen waard dit lichtgewicht en compact keteltje. Zal ongetwijfeld wat vaker in kleinere hoeveelheid brouwen. Wat niet wegneemt dat ik wel nog es old skool wil brouwen als ik bezoekers over de vloer krijg die eens grotere batches willen om te delen.

<p>Napalm is er nog Palm.</p>

• Proficiat!